Gå til innhold

Hvor mye koster frisøren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bestilte frisør i går. Hun mente vi måtte sette av 5 (!) timer hos dem, selv om jeg ikke skal ha en avansert frisyre. Jeg blir sminket der også. Hun sa at de springer ut og kjøper mat for meg om jeg vil det. Den kommer da i tillegg. Og så hjelper de med påkledningen. Jeg syns dette virket litt mye. De tar en timepris på nesten 900 kr - og da er jeg egentlig ikke interessert i å sitte der og "slå i hjel" tiden - når jeg bor like i nærheten. Noen som har synspunkter? Hva har dere/skal dere betale for frisyre, og sminke?

(Jeg ble også satt opp til prøvetime, men det ble ikke sagt om denne kom i tillegg - har på følelsen at den sikkert ikke er inkludert)

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

De regner med 2-3 timer der jeg skal og tar 1500-2000. Dette er for hår og sminke med prøvetime inkludert.

Skrevet

Jeg skal betale 2500 for brudeoppsett, sminking og hjelp til påkledning + prøvetime. Hun sa hun det kom til å ta ca 2 - 2,5 timer

Skrevet

Det er veldig forskjellig hva de tar. Frisøren jeg brukte,tok 800,-timen og hun hadde satt av to timer,men brukte bare i overkant av en time. Så betalte 900,- Sminkøren tok 500,- og hun brukte ca 45min. Så jeg betalte tilsammen 1400,-. Det var uten prøvetime,da de ikke trengte det. Såpass drevne i faget at de hvet hva de gjør:-)

Skrevet

Jeg skal betale 2500 for håroppsats, sminke, prøvetime og lunch. Vet ikke ennå hvor mange timer det tar. Det skulle vi avtale nærmere bryllupet.

Skrevet

Jeg er så heldig at jeg har en venninne som er frisør så jeg trenger ikke å bekymre meg for hverken tid eller penger . Jeg synes frisøren din hørtes dyr ut, jeg. Om du bor i nærheten går det an at du tar med deg evt søster, mor eller forlover hjem for å kle deg etter at du er ferdig hos frisøren. Det kan være både moro og koselig. Dessuten har jeg en søster som skal sminke meg. Hun er veldig flink :) dermed slipper jeg å tenke på det også .

En liten kommentar til Anne-ch (tror jeg nicket var)

Prøvetime er ikke nødvendigvis for at frisøren skal vise hvor flink dem er , men heller for å komme med forslag og for å avtale hvordan bruden vil ha håret sitt. Det er faktisk veldig viktig at bruden er fornøyd med håret akkurat denne ene dagen .

Og til HI : ta å sjekk litt rundt . Tror du kan få det billigere :)

Lykke til

Skrevet

Ville bare svare på kommentaren over her: En skikkelig flink frisør klarer å se hva en person kler,hvis personen ikke har noen spesielle ønsker. Jeg selv visste at jeg ikke ville ha noen stram brudefrisyre og da var det enkelt for frisøren. Hun bare kjente på håret mitt og sa sånn ca hva hun ville gjøre. Og jeg tror nok frisøren er sikker på seg selv og evnene sine når hun ikke trenger prøvetime.Men folk er forskjellige.

Skrevet

Det er da ikke frisøren som skal være fornøyd ?? Er ikke det bruden da ? Selv om frisøren er fornøyd , trenger da ikke bruden å være det ? Jeg skal selv ha en nær venninne til å stelle håret mitt og vi skal også ha prøvetime . Som hun sier : det er for å være på den sikre siden for oss begge.

Skrevet

Det var dyrt!

jeg beltalte 1700 kr for meg og forloveren, og det var inkl sminking av meg.

brukte 3 timer, med på kledning.

du har vel forloveren din med deg som kan løpe ærender for deg viss du trenger det?

hørtes nesten litt penge griske ut frisøen din....

Skrevet

Hei alle sammen, og takk for gode svar. Tror nok at jeg skal høre med andre frisører i nærheten hva de tar ja! Tenkte at det kanskje var det som var vanlig jeg, men det er jammen dyrt, når jeg i utgangspunktet vil ha håret løst, bare litt bort fra øynene. Og sminken går det faktisk an å fikse selv... her må det forskes mer!

HI

:)

Skrevet

og så 5 timer da?på bryllupsdagen??jeg måtte ha komt dit kl 07.00 jeg da. For å rekke vielsen min. Skal ha vielse kl 13.00 og har 30 min å kjøre. Og ja, dette var dyrt ja!!

Lykke til videre:)

Skrevet

Vi skal gifte oss kl. 15.00, frisøren mente jeg måtte komme til dem kl 9- og være der til de stenger kl. 14. Hun sa det var helt greit om jeg satt der til 14.30, dersom noen skulle hente meg og kjøre til kirka da.

Nei, dette blir både for dyrt, og for lang trukkent for meg. Ikke minst synes jeg det er tidlig! Vet jo ikke om jeg får sove så lenge den dagen allikevel, hehe, men vil gjerne være uthvilt.

Takk for alle innspill!

Hoved innlegger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...