Gå til innhold

Din verste opplevelse i forbindelse med reising!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I kveld har vi allerede fått to historier som ikke er spesielt morsomme der og da, men veeeldig morsomme å snakke om etterpå;-) Strikkballen som egentlig skulle vært utenlands nå, men tok 1 uke feil av tiden......synes kjempesynd på deg jeg!

Og så Pregnanta som ikke fikk med mannen på tur til Tyskland for en stund siden, i allefall ikke samme dag som henne selv og datteren:-)

Jeg kommer ikke på noe akkurat nå, men det demrer kanskje etterhvert..... Eneste jeg gjorde en gang fordi det var noen glupinger som sa at det var lurt er følgende: Skulle til USA i forbindelse med jobb og vi var 3 som skulle reise sammen. Ble tipset om at hvis vi sjekket sent inn, så ville vi få ta inn koffertene våre i kabine, under omborstigningen....aha tenkte vi, da slipper vi å stå i kø i New York (for vi måtte sjekke ut og inn igjen, da vi skulle videre til Dallas) Som sagt så gjort. Vi var seeeeene og måtte til slutt løpe ut til gaten. Og der fikk vi beskjed om at vi IKKE fikk ta med koffertene inn på flyet......neivel. De lovte at det ikke skulle bli noe problem, og at de skulle bli sendt som vanlig bagasje, med samme fly. Men neida, når vi landet i NY var ikke våre kofferter med. Vi landet på Fort Worth senere på dagen og ingen kofferter kom. Da måtte vi dra på shopping og vi fikk 100 dollar hver i hånden av flyselskapet, og koffertene kom faktisk samme kveld! Vi dro jo rett på shopping og handlet for rundt 4000 kroner hver og disse fikk vi tilbake av forsikringsselskapet noen uker senere....Vi var vel egentlig enige om at vi hadde gjort et scoop vi;-)

Har du opplevd noe spesielt i forbindelse med reising??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min datter på 6 år, mormor og jeg kom fra 2-ukers ferietur på Mallorca. Vi voksne hadde selvfølgelig kjøpt kvoten vår, og mormor litt ekstra. Noe var pakket i kofferten, men den lovlige kvoten i poser. Vel framme på flyplassen skulle Mormor tenkte praktisk, trodde hun, og tok med seg min datter i trillevogn ut gjennom tollen. Plutselig stod jeg på innsiden med hele beholdningen i min trillekurv + koffertene!!! Da var gode råd dyre, for tollerne stod bare og ventet. Mormor og datteren skjønte ikke hvorfor jeg ikke kom etter dem, og stod og vinket på den andre siden av glassveggen. Jeg vandret hvileløst fram og tilbake og lot som jeg ventet på noen, og idet den ene tolleren tok inn en annen passasjer, spurtet jeg forbi og kom meg ut på grønt. Var litt svett, da, og temmelig sint på mormor!

Skrevet

Vi var tre vennepar med barn på feire på sørlandet. Da det var stygt vär bestemte vi oss for å ta danskebåten til Danmark.

Det gikk fint og vi koste oss der 2 dager og 1 natt. Men da vi skulle tilbake, var det stygt vär, og båten var forsinket. Så vi satt, 6 voksne, 4 barn i alderen 3 1/2, 3 1/2, 1 1/2 og 1 1/2, pluss at jeg var super-dupergravid (8 mnd.), på et venterom i Hirtshals (tror jeg husker ikke lenger forskjell på de byene der). Ingen mat, ingen drikke, barna ble trøttere og trøttere fordi det gikk over leggetid. Ingen gode steder å sitte eller ligge, masse folk ovber alt. Til slutt fikk vi beskjed om at vi måtte ta buss til Fredrikshavn stedet, og båten derfra. Folk presset seg foran oss inn i buessen - ikke en kjeft som tok hesyn til at vi hadde småbarn og jeg var høygravid. Pappaene fikk likevel ordnet oss stteplasser sammen - men de måtte BE enslige folk om å flytte seg, for ellers hadde vi blitt sittende helt spredd rundt i bussen. De minste var overtrøtte og hylte og sto i bro omtrent hele bussturen - det var jo etterhvert kjempesent, nesten natt, og vi hadde ventet siden tidlig på ettermiddagen.

Da vi kom på båten var den ene pappaen begynt å bli dårlig, han måtte å og kaste opp. Vi fikk ikke lugarer, sev om vi hadde bestilt, p.g.a problemene med storm, overbooking og jeg vet ikke hva. Så jeg lå altså på GULVET resten av natten, med den enorme magen min og treåringen på armen. Den ene pappaen var helt grønn fjeset av oppkastsyken, som ikke ble bedre av dønningene fra stormen.

Så kom vi endelig til Kristiansand, kjørte tilbake til båtplassen og tok båten tilbake til hytten. Vi var fremme ved hytten i åtte-nitiden om morgenen, og alle bare stupte i seng, store som små. Etter bare en halv time hørte vi barnerop, og så kom barna til de vennene våre som IKKE hadde blitt med til Danmark, men som hadde blitt igjen og passet huset, løpende og hoppet opp i sengene våre og prøvde å vekke barna våre. Foreldrene lå og sov og gadd ikke stå opp med dem, bare sendte dem inn til oss andre. Da tente en av de andre mammaene på alle pluggene og ba foreldrene pelle seg ut av senga så vi fikk hvile ut etter ferien fra helvete....

Skrevet

Eh, har nok flere tabber på lager...! De siste årene før jeg fikk barn,jobbet jeg som diplomat i Brussel, og som kvinner flest var jeg jo pliktoppfyllende og arbeidssom osv. Jobbet masse, og sa aldri nei til reiseoppdrag. Å nei du! Dermed gikk det litt over styr med praktiske ting som pass og billetter av og til... Et par Tårnfrid-eksempler (inspirert av Karomamma):

- Tårnfrid tar siste kveldstog til London for å holde foredrag tidlig neste morgen. Gru-gleder seg, og bruker all tid før avreise på å forberede. Får kun 10 minutter til pakking, og passet dukker ikke opp i farten. Tenker at "pytt, man trenger jo ikke pass i Schengen", og drar avgårde. Blir merkelig nok stoppet i London. Tårnfrid er sikker på at kontrolløren gjør en feil, og opprørt monolog følger. Han vil ikke godta noen av ID-kortene hennes, gitt. Truer med at hun egentlig må sendes tilbake til Brussel, og siden siste tog er gått, må hun kanskje tilbringe natten hos politiet. Tårnfrid blir litt svett. Drar i desperasjon opp jobb-kortet for å legitimere seg. Kontrolløren stirrer vantro på kortet, og utbryter "er dette jobben din??? Og så vet du ikke at Storbritannia ikke er med i Schengen???" Uuups, en liten forglemmelse....Tårnfrid rødmer ned i skoene. Blir gudskjelov loset gjennom kontrollen - antagelig av ren medlidenhet.

- Tårnfrid blir sendt til Latvia for å møte illsinte bedriftsledere som har fått avslag på søknader om EU-støtte. Pleier å ha elektronisk billett, men får denne gang papirbillett. Har som vanlig et kvarter til pakking, legger billetten klar på stuebordet og drar avgårde i drosje. Billetten ligger fortsatt klar på stuebordet. Dette kommer Tårnfrid på ved flyplassen, 50 min før avgang. Forklarer for drosjesjåføren, som synes dette er litt gøy. Vrenger drosjen rundt, vræler tilbake til leiligheten i 160, billett hentes, og Tårnfrid hiver seg mot innsjekkingen et kvarter før avgang. Får høflig, men klar beskjed om at hun er for sent ute. Tårnfrid blir grepet av lett panikk, ser for seg den sinte forsamlingen, og stormer bort for å kjøpe billett til neste fly. Blir 4 timer forsinket til møtet, 8000 kr fattigere, og må roe gemyttene med at flyet var "overbooket". Har griseflaks, ingen ringer sjefen for å klage...

Ja, ja. Dette er noen år siden. Trodde jeg hadde bedre kontroll nå, jeg...

Skrevet

Ha ha ha - nå ler jeg så jeg griner her!!!! Morsomme historier ja:-)))

Jeg er egentlig sur som fy idag, frøkna har holdt mamman våken i natt og jeg er bare rett og slett ikke en nattmamma jeg;-) Blir sur og slapp og grinete......skulle vært på treff idag, men orker rett og slett ikke noe annet enn å være her hjemme.....kanskje jeg får en dupp el to med Hannah i løpet av dagen......

Skrevet

Hahahaha! Gubradevarremævræl(som Gamlefar ville ha sagt - vi ser mye på Gråtass her i går'n...)!!!

Nå ble det plutselig ikke så skummelt å dra på dibbefest med alle de høye, slanke langhårede modellmammaene!

c",)!

Skrevet

jooo, tabbemessig var det nok på en Inter-Rail tur med en venninne - var 17 år, tenker jeg... og vi ankom Cannes (av alle steder), etter en laang, søvnløs togtur. Vi hadde budsjettert med hotell i Cannes, og vi fant rom og alt gikk greit. Så ville venninna på stranda - jeg ble igjen på hotellet for å sove... Og det gjorde jeg... Bråvåknet av at nøkkelen ble vridd om, og spratt ut av senga som en furie. Der står venninna... og hotelldirektøren, som lurer på hva jeg driver med... hmmm???

Det viser seg at venninna hadde kommet hjem fra stranda, ikke funnet nøkkel i resepsjonen, og dermed gått opp og banket på. Og banket. Og ropt. Og banket. Og ropt igjen. (Vi snakker lite, trangt fransk hotellrom, med senga rett ved siden av døra). Ingen reaksjon innenfra, men siden hun ikke snakket fransk, så ropte og banket hun litt ekstra før hun gikk av gårde for å få tak i noen med nøkkel. Redd var hun også... Langt om forvirra frengelsk fikk hun forklart situasjonen, og direktøren ble tilkalt... Og døren inn til Tornerose ble åpnet... Hvorpå Tornerose hopper frem fra glemselen...

Jadda. situasjonen ble pinlig klar ganske raskt, hotellmannen fikk sine unnskyldninger og roet seg etterhvert... Eeeh ... verre med venninna, som var blitt ordentlig redd, men vi lo VELDIG godt av det etter en stund.

Rødme...

Skrevet

Ha ha, underholdende lesning må jeg si!!

Jeg kan bidra med noen gode Tårnfridhistorier her, men trenger litt bedre tid til å velge ut de beste. Det er MANGE å ta av, både før og etter småbarnstid (huff!) Mulig jeg må spare topp ti til plenum når vi skal treffes :)

PS: Reveenka - jeg er IKKE både høy og slank, tolk det som du vil...

Skrevet

Men du vet jo hvordan man danner seg et bilde av folk da vettu - og alt jeg har hørt om sangerinnevirksomheten din - vet du hvem jeg ser for meg når jeg tenker på deg? Noe à la Claudia Scott....

noe sier meg at det blir spennende på dibbefesten å se hvordan folk stemmer overens med bildet jeg har av dem...c",)

Skrevet

Å, urettferdig =(

Jeg vil ogs på fest, men bor i Bergen og kan ikke reise da.

Skrevet

Ha, ha, ha. Tydeligvis noe som ikek endrer seg selv om man både blir moden og mamma ;-)))))))))

Værste reiseopplevelse som jeg kommer på i farten her (litt preget av tåka her i dag og er nesten i tvil om jeg noen gang har reist overhodet, men...;-)) var da jeg høygravid med nr 2 fikk det for meg at sambo og jeg skulle legge ut på en biltur gjennom Tyskland og Polen for å se gamle konsetrasjonsleire og finne ut av røttene til sambo (litt hormonpreget kan man si...).

Mesteparten av turen gikk overraskende bra og hotellreservasjonene svarte til forventningene. Men siste natt i Polen hadde jeg ikke funnet noe passende hotell på nettet for. Tenkte at DET ikke skulle bli noe problem, men... Eneste hotell ledig i mils omkrets var et 1-stjerners sak.. Skikkelig råttent hotell!!! Sov kun et par timer, omtrent stående midt på gulvet.. Hotellbetjening insisterte på frokost før vi tok båten hjem. Sambo høflig og takket ja... Vel, kan vel si at om jeg ikke hadde lidd av morgenkvalme tidligere det svangerskapet fikk jeg det da. Da vi kom oss på båten var også den helt grusom, så da vi endelig satte beina på svensk jord den kvelden kjørte jeg straka vegen hjem til Oslo. Ikke snakk om at jeg skulle tilbringe en eneste natt til noe annet sted enn sengen min ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...