♥Snulder Skrevet 15. oktober 2006 #1 Skrevet 15. oktober 2006 Min gamle, men forholdsvis spreke, bestemor flytter straks inn i leiligheten vi har! Undrer litt på om det blir som å ha en unge til i huset... Man føler jo straks litt ansvar for både det ene og det andre. MEN hadde så vondt av henne! Hun bor i dag i en trygdeleilighet, men fikk varsel om at hun og 3 andre måtte flytte fordi leilighetene deres skulle brukes av narkomane. Hun brukte lang tid på å venne seg til å bo der hun bor... så nå ble hun helt fortvilet. Så har det seg sånn da at leieboeren vår nettopp har flyttet.... Jeg kan vel egentlig endelig få gjort litt gjengjeld føler jeg! Hun har vært en klassisk og enestående bestemor/oldemor!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 15. oktober 2006 #2 Skrevet 15. oktober 2006 Stakkars da! Er jo helt forkastelig å forlange at eldre mennesker skal flytte på seg på den måten!!! Grrrrr.....blir så forbannet på dette systemet vi har noen ganger......velferdsstat og velferdsstat fru blom!!! Men er jo flott at dere har en ledig leilighet til henne da - og sikkert mye tryggere for hennes del:-) Så aldri så galt at det ikke er godt for noe:-)) Lykke til!
♥Snulder Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 15. oktober 2006 Jeg skjønner heller ikke hva kommunen tenker! De kan gjøre hva de vil med de gamle!! henne:) Hun fikk beskjed for 4 dager siden at hun måtte flytte innen 31.10......
Reveenka Skrevet 15. oktober 2006 #4 Skrevet 15. oktober 2006 Nå ble jeg imponert - det er kjempeflott gjort av dere! Det blir nok hyggelig for henne å ha familien så nær, og koselig for dere også! Jeg har "omsorgsansvar" for min mormor på 99 etter at mamma døde. Hun bor trygt i trygdeleilighet, men jeg/vi må jo handle, ordne opp i økonomi og andre praktiske ting - og så tar det 30 minutter å kjøre dit, så det hadde vært mer praktisk hvis hun hadde bodd nærmere. Men jeg skjønner også litt at du kjenner litt på ansvaret. Prøv å involver hjemmesykepleie/hjemmehjelp el.l, slik at ikke kommunen tenker at du ordner alt, siden hun bor hos dere.
strikkballen Skrevet 15. oktober 2006 #5 Skrevet 15. oktober 2006 Kjempesnilt av dere, må jo være en veldig lettelse for henne! Men helt enig - det er virkelig en skam at eldre mennesker blir behandlet sånn! Tenk på alle de som ikke har familie som kan stille opp så sterkt. Det går jo virkelig ikke an. Og nå som kommunene har fått nesten 6 mrd mer hvert år - er jo nesten en sak for avisenes førstesider! Desverre er det noen ganger det eneste som hjelper - å true med baluba og avisskriverier og sivilombudsmannen. Da er det ikke måte på hvilke vedtak som kan gjøres om. Håper dere får den hjelpen dere/hun trenger etterhvert og at det ordner seg fint for dere. Lykke til!
Gummelillan Skrevet 15. oktober 2006 #6 Skrevet 15. oktober 2006 Oi, så flott et barnebarn du er ;-) Håper det vil fungere bra for dere. Sikkert kjempekos for barna! Men lov oss at du ber om hjelp fra kommunen slik at du ikke blir en hvilepute for de. Det har den ikke fortjent!
Karomamma Skrevet 16. oktober 2006 #7 Skrevet 16. oktober 2006 All ære til deg, Snulder!!! Dette kommer du nok ikke til å angre på, selv om det sikkert blir litt ekstra på deg innimellom. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå