Gå til innhold

Leggetider til søsken på 3 1/2 og 5 1/2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vi har to gutter som pleier å legge seg samtidig. Er det riktigere å legge den største litt senere??

Vi har begynt å tenke på det å behandle dem mer ulikt ift alder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisan. Syns ikke dere skal tenke på å endre noe på rutinene rundt dette enda jeg. Vil tippe at 5 åringen også fortsatt har behov for en lang og god natts søvn? Vi gjør ingen forskjell på 3 åringen og 6 åringen vår. De stelles for kvelden kl 19, da pusser vi tennene deres før de får hver sin nattbleie på rumpa, samt pyjamas. Så er de begge i seng til kl 19.30.

Skrevet

Hei

Bruker din 6-åring bleier om natten også? Er det gutt eller jente? Min fem-åring er gutt og han tisser masse om natta. Han har full bleie om morgenen. Han får på seg bleien rett før vi sier god natt (etter at vi har lest bok og pratet ferdig) og tar den av med en gang han er ute av sengen. Han skvetter en del på dagtid og i perioder så tisser han seg ut et par ganger om dagen, også hjemme selv om han bare sitter i trusa. Så nå har jeg kontaktet helsestasjonen for samtale alene uten ham for å prøve å finne ut hva vi skal gjøre fremover. Han synes det er flaut selv med nattbleie. Når han har kompis som ligger over så er det litt ekkelt for ham at han skal ha bleie på. Og han synes det er ekkelt at han blir bløt i buksene på dagtid. Jeg har så lyst til å hjelpe ham men jeg tror det ligger utenfor det vi kan gjøre noe med.Derfor synes jeg det er greit å snakke med en erfaren helsesøster som kan veilede litt.

For vår sønn har jeg en mistanke om at det kan være snakk om overaktiv eller irritabel blære. Det hadde vært greit å få sjekket det ut. Hadde det dreid seg bare om tissing om natta ville jeg ha tatt det mer med ro, men siden han sliter både dag og natt så tror jeg at vi som foreldre bør gjøre noe. I hvertfall få luket ut om det er noen fysikalske grunner til dette.

Skrevet

Jeg har 2 barn. Ett på 4 år og ett på 2 år!

De legger seg samtidig de også!

Rutinen er først en tur på do begge to, så skifte til nattpysj, bleie på minste.

Inn på bade og pusse, så i seng!

Men ett lite spm: Når fikk dere barna uten bleie?

Selv om noen skvetter litt av å til.

Min på 4 har vært tørr på dagen siden han var 2 1/2år og på natta siden han var 3 år.

Prøver å få minste på do så ofte som mulig også.

Elste hadde et uhell her for en stund tilbake. Jeg står på kjøkkenet og lager mat så kommer sønn ut med buksene rundt anklene og peker ned og sier: Mamma jeg skulle på do så skjedde dette.

Jeg holdt på å knekke sammen!

Skrevet

Heisan, ja det stemmer at min 6 årige sønn bruker bleier om natten. Og den er i likhet med din sønns bleie full om morningen. Gutten min har alltid brukt bleie om natten, så han er ikke så flau over dette, kanskje derfor vi ikke trenger å vente helt til lyset skal slukkes med å ta på han bleien. Det er ikke så ofte han sover sammen med andre barn, men de få gangene det skjer tar vi på bleien i et diskre øyeblikk. Gutten vår har noen uhell innimellom på dagtid, men det er svært skjelden egentlig. Vi bruker den vanlige bleien på vår sønn, hva bruker du på gutten din?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...