kåge Skrevet 15. oktober 2006 #1 Skrevet 15. oktober 2006 Vi kommer fra kirke og pinsevenner, og klarer ikke å bestemme oss for hvilken "babyfest" vi skal velge. Jeg som har bakgrunn fra pinsevenner foretrekker barnevelsignelse foran barnadåp, men samtidig er jeg ikke like nært knyttet til en pinsevenn forsamling, slik jeg var når jeg var mindre. Jeg syns og ordningen med faddere som de har i kirken er veldig fin. Er det noen som vet om det går an å ha faddere også når en har barnevelsignese i en pinsemenighet? Er ellers åpen for synspunkter...
Mersa og gutta <3 Skrevet 15. oktober 2006 #2 Skrevet 15. oktober 2006 Grunnet til at en del menigheter har barnevelsingelse er jo at de mener Jesus ikke døpte barn, men voksne. Derfor blir barna velsignet som små og får velge selv om de vil bli døpt som voksen. I kirken mener man at grunnen til at man hører om voksendåp i Bibelen er at det var førstegenerasjonkristene, og dermed måtte man jo døpe voksne også.... Så må dere vurdere hva dere synes om saken.... Jeg synes også faddertradisjonen er fin...At barnet har mange vokse rundt seg som lover å ta del i oppdragelsen Synes også det er en fin måte å knytte venner nærmere familien!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå