Gå til innhold

Når begynner babyen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

å smile og løfte hodet?

Hva hjelper mot luft i magen? Ikke voldom smerte tror jeg, men ser ut som hun har litt vondt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten vår var litt "sen" til å smile, ca 2,5 mnd. Han løftet hode på sykehuset, så han var ganske sterk fra starten av =) Er veldig forskjellig fra baby til baby.

Når det gjelder luft, kan du prøve å holde babyen litt oppreist når du ammer/gir flaske, på den måten får de lettere opp luften. (Melka stenger ikke for) Bær henne litt rundt etter måltidene, da kommer luften lettere opp. Så kan du legge henne på magen, det presser ut det meste =)

Skrevet

Jenta mi løfta hode på sykhuset. Smilte vel rundt 4-5uker gamel.

Minofom hjalp på jenta mi, men ikke på sønnen min. Så du kan jo prøve det.

Skrevet

Sønnen min løftet hodet allerede på sykehuset, og holder det lengre og lengre oppe etter hvert som dagene går. Hvis du egentlig mener at når de holder hodet oppe selv, så er det ca ved 2 - 4 mnd alder, forskjellig fra baby til baby.

Han begynte å smile når han var 2 uker, gjett om mammahjertet smeltet, sukk :-) Nå både ler og smiler han som bare det og har gjort det i noen uker:-D Er 2 mnd.

Ang luft, så hold henne oppe som hun andre skriver, og prøv også å massere lett på magen med sirkel bevegelser, og ta bena opp mot magen og ned igjen, i pumpebevegelser, liksom. Hjelper ikke det heller, kan sukkervann prøves.

Lykke til:-)

Skrevet

gutten vår smilte ordentlig første gang når han var 5,5 uke gammel. hodet har han løftet bra en stund allerede, han er 7 uker gammel nå. han kan uten problem løfte hodet når han ligger på magen på gulvet, og flytte det fra side til side med smokken i munnen uten at den detter ut.. merker at han virker mye mer stødig og "solid" enn han var rett etter fødsel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...