Gå til innhold

snart 7 mnd, fast føde og amming.. hjelp..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han får to grøtmåltid og middag i løpet av dagen. Har så smått begynt å gi ham brødskive også på formiddagen. Har lyst å amme frem til han blir i hvert fall året, men det blir ikke så mye pupp nå mer.

Vi begynte i utgangspunktet med fast føde ved fem måneders alder pga at han spiste om natten i stedet for på dagen, da han ikke klarte å fokusere på diingen når han var våken på dagen. Selv ikke inne på mørkt soverom, med bare han og meg.

Nå er jeg redd for at jeg ammer for lite... Tror det blir pupp ca tre ganger i døgnet og det er vel lite? Han har begynt å sove rundt, fra 19.30 - 19 til ca 7 - 7.30 på morgenen.

Hvor ofte bør jeg amme egentlig? Det er jo anbefalt å amme frem til i hvert fall ett år..

Han nekter å drikke mme....

Setter høy pris på svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her ammes det til hvert måltid, dvs frokst, lunch, middag og kvelds.

Gir maten først; grøt, brød, middag og grøt og så pupp etterpå. Lillesnupp drikker ikke vann omtrent, prøver alle mulige varianter av kopper, så jeg er veldig opptatt av at hun får i seg mm til hvert måltid.

Tenker vel som deg, at vi holder vel på til rundt året....og det blir naturlig mindre etterhvert omj eg husker riktig med forrige min..

Skrevet

Takk for svar. :-)

Pjokken her er glad i vann... Etter flaskenekt når han var rundt fire måneder begynte vi med tutekopp med vann. (avent, med myk tupp) Uten gummifilteret renner vannet ganske fritt ut, så den tar han, men altså bare med vann i. Har prøvd å gi pupp etter måltid, men han eier ikke konsentrasjon... Om det ikke er noe annet i rommet, så er jo jeg der, og det er nok for at han slipper puppen og begynner å smile og bable.

Forresten, vi har gitt han vann etter tannpuss (les gurge) og det også drikker han. Fra vanlig kopp. (Bare et tips)

Skal ikke være like enkelt dette med matingen... Krysser fingrene for at jeg ikke mister melken..

:-)

Skrevet

Åhh, kjenner meg veldig igjen! Godt å høre at ikke absolutt alle andre får inn puppen til hvert eneste måltid. Tulla mi på åtte måneder vil nesten ikke ha pupp lenger, blir maks tre ganger i døgnet her også, og produksjonen har gått veldig ned, så det er ikke så mye hun får i seg pr gang. Hun vil heller ikke ha mme, men er glad i vann. Jeg har snakket endel med helsesøster om problemet, og hun har roet meg veldig. Sier at jeg skal tilby pupp, men ikke presse på, prøve jevnlig med mme i forskjellige typer kopper, men går det ikke, er det ingen krise. De lever fint på den melka de får gjennom grøten også, MÅ ikke ha mer enn det, selv om det er anbafalt. Her sliter vi i tillegg med matnekt om dagen da, så får ikke i henne noe særlig grøt heller. Litt sliten og bekymret nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...