Gå til innhold

tenner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter er snart 4 mnd og har allerede fått to små tenner nede. De begynte å komme for ca 3 uker siden. Er ikke dette veldig tidlig? Er det andre som har barn som har fått tenner så tidlig? Når det gjelder pussing av tenner, kan vi begynne med flour nå når hun er så liten? Vil at hun skal få fine tenner, så vil gjerne begynne så tidlig som mulig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm, da toåringen fikk sine første tenner, husker jeg at vi begynte å pusse uten tannkrem. Men når var det vi startet med fluortannkrem da? Det var ikke så lenge etterpå, tror jeg. Tror ikke det er farlig med bittelitt fuor.

Skrevet

Minsten fikk den første tanna da han var 11 uker og 4 dager og nr. 2 et par dager seinere. Vi bruker bittelitt vanlig fluortannkrem når vi pusser og gir en fluortablett en gang i blant.

Skrevet

Tenner skal pusses fra de stikker frem, m bittebitelitt tannkrem. Det varier veldig når babyer får tenner.Noen få er til og med født med tenner. Vi skal pusse første gang i kveld!! Lillegutts første tann kom igjennomi dag. 9 mnd og 4dager gammel han da. - så bra vi kjøpte den første tannbørsten til han på frdag :-)

(ps nattamming er ikk skadelig for tennene fordi mm inneholdere antistoffer mot karies)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...