LiHa Skrevet 15. oktober 2006 #1 Skrevet 15. oktober 2006 Jeg har et lite dilemma. Samboeren min har fått jobb i Geneve fra januar 07 og ett år fremover. Jeg er gravid og har termin i midten av april. Planen er at jeg skal reise etter han til Geneve når jeg starter permisjonen og dermed føde der. Er det noen som har erfaringer fra lignende situasjon og som kan gi meg noen tips til hvordan jeg skal gå frem?? Da tenker jeg alt fra visum, lege, sykehus, fødsel, sted å bo, helsetilbud etter fødselen ect. Jeg har aldri vært i Sveits og aner ikke hva jeg kan forvente meg. Synes det her er litt skummelt... Blir kjempeglad for svar!
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2006 #2 Skrevet 27. oktober 2006 Hei! Gå inn på geneva.angloinfo.com, søk på "pregnant" og du finner en link til "Having a Baby in Switzerland", og da i Geneve spesielt. På denne nettsiden finner du også mye info generelt om det å bo i Sveits. Lykke til!! :-)
LiHa Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 27. oktober 2006 Hei:) Tusen takk skal du ha! Bra side med masse informasjon:) Likte den! :-)
siv71 Skrevet 14. november 2006 #4 Skrevet 14. november 2006 Jeg fødte i Geneve for snart 8. mnd siden og var ca 12 uker på vei da vi flyttet hit. Det aller første jeg gjorde, var å finne en gynekolog. Det er nemlig denne som foretar alle kontroller gjennom svangerskapet samt får ansvaret for fødselen dersom du skal føde på et privat sykehus. Du må også velg sykehus, og da må du ha en gynekolog, som er tilknyttet det samme sykehuset. Jeg fødte f.eks på Grangettes, og jeg synes å huske at du vil finne de gynekologene som er knyttet opp mot sykehuset på deres hjemmeside. Jeg kan for øvrig anbefale Grangettes. Barseloppholdet var bare helt fantastisk, mens selve fødselshjelpen nok er litt amerikansk. De "safer" ganske fort med keisersnitt. Hvilket sykehus du kan velge, kommer an på hvilken helseforsikring dere har. Når det gjelder leie av leilighet, må vel jobben til mannen din kanskje hjelpe dere??? Håper det meste har ordnet seg. Det er jo en stund siden du skrev dette innlegget. Dersom du har flere spørsmål må du gjerne skrive mail til meg på [email protected] Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå