Gå til innhold

Er det greit a be barna om å la mobilen ligge???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er sjelden vi har barna her, og jeg og mannen min ønsker å ha barna "for oss selv" når de endelig er her. Er det greit å be barna om å legge ifra seg mobilen her i skapet vårt, sammen med våres mobiler??

De sitter og tekster fram og tilbake med mor hele tiden vanligvis, og det er jo strengt tatt ikke nødvendig når de ser henne 355 dager ellers i året.

Eneste vi forventer oss er at mor kommer til å bli fly forbanna, men det får så være...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er greit, om barna er under 12 år.

Skrevet

Det er i grunnen greit, uansett alder, ihvertfall for noen timer, mens dere spiser og prater sammen,,,

Skrevet

Helt enig, det må være greit å be dem legge bort mobilen uansett alder. Alle bør kunne legge vekk mobiler når man er på tur sammen, sitter sammen om kvelden eller spiser. Og INGEN barn bør få ha med seg mobil på rommet når de legger seg om kvelden (pga fare for sms-mobbing mv.) En annen ting er at jeg synes dere kan ta opp med moren at det ødelegger muligheten for normalt samvær om hun tekster med dem hele tiden de er hos dere. Det invadererer samværstiden dere har med dem sånn at det blir vanskelig for dere å få ro til å bli kjent og ha det hyggelig sammen (foreldre som sender meldinger om at de savner barna sine til barna når de er hos den andre foreldren er etter min mening utrolig egoistiske og korttenkte, det setter barna i en klemme og det vitner om mangel på respekt for den andre foreldrens samværstid): Ingen barn trenger å bli mint på at den foreldren de ikke er hos savner dem, om de skulle glemme å savne selv er det jo bare bra! Hun kan gi beskjeder til dere om det er noe viktig, og hun kan begrense svaringen (drøye med å svare + være knapp i svarene), men barna bør selvsagt ha lov til å ringe henne om de vil henne noe, når det passer. Om dere forklarer henne at det virker veldig forstyrrende og ber henne pent om å begrense det mest mulig kan det godt hende hun blir litt sur, men hun burde ihvertfall skjønne at hun har tenkt litt kort, og om ikke ta hintet om at det virker ødeleggende og respektløst overfor deres samværstid (og indirekte skader barna mer enn det tjener dem).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...