Attpåklatten :-)™ Skrevet 15. oktober 2006 #1 Skrevet 15. oktober 2006 Som overskriften kanskje viser så er vi ihuga pinnekjøtt-elskere, sambo og jeg:-) Igår var jeg hos slakteren og der hang ribbesidene oppunder taket og fristelsen ble for stor. Så i dag skal vi koooose oss med pinnekjøtt, kålrabistappe og potet:-)))))) Jeg gleeeeeeeder meg!!!
ettbarnsmammaen Skrevet 15. oktober 2006 #2 Skrevet 15. oktober 2006 Åååååhhhh! Så heldige dere er! Kos dere! Lag raspeball til også. Det er kjempegodt! (Men så liker ikke jeg poteter, da....)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 15. oktober 2006 Takk for det! He he, smaken er som baken! Det verste måltidet ever, som jeg har spist er nettopp - raspeball! Jeg liker det meste, men da sleit jeg noe fryktelig altså:-)) Og stakkars svigermor da, det er jo noe av det beste samboer vet (sunnmøring), der satt jeg og tygget og tygget og tygget og tygget.......he he, det var litt av et måltid ja:-) Så her i huset blir det kokt potet:-) Men så elsker vi poteter i alle varianter minus denne omtalte ballen da;-)
phantomet Skrevet 15. oktober 2006 #4 Skrevet 15. oktober 2006 Pinnekjøtt er deilig, men det er helligbrøde å spise slikt i oktober.... Her i huset er det julemat, og selv julebord skånes for pinnekjøttet, slik at opplevelsen blir maksimal selve julaften... Må likevel innrømme at jeg blir litt misunnelig når jeg leser at du skal kose deg med slik god tradisjonell mat....
Ronja65 Skrevet 15. oktober 2006 #5 Skrevet 15. oktober 2006 Pinnekjøtt er veldig norskt og veldig gott. De har faktisk blitt en tradisjon til og med når vi feierer jul i Sverige. For ungene er det ingen jul uten......Nam.nam
MAJA-67 Skrevet 15. oktober 2006 #6 Skrevet 15. oktober 2006 Det hørtes herlig ut. Visste ikke at man fikk tak i det allerede. Vi pleier å ha det et par ganger før jul vi, så nå skal jeg løpe og kjøpe... Jeg er ikke så veldig flink til å lage festmat, men dette klarer jeg veldig fint. Derfor pleier vi å invitere både venner og famile (hver for seg) på pinnekjøtt. Kanskje jeg får det til allerede lørdag - da blir det litt mer øl og akevitt også... Hva pleier du å ha til dessert? (regner med at du pleier å ha dessert, Attpåklatten....) Ha en fortsatt fin søndagskveld!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 15. oktober 2006 Å så godt så godt så godt så godt!!!!!! Namnamnamnamnam.......;-) Phantomet: Jeg har lært en ting i mitt 39-årige liv - det jeg kan nyte og glede meg over idag, det gjør jeg. Livet er altfor kort til å vente med fine ting:-) Og du og du som jeg koser meg....hi hi hi....Min mor har alltid vært sånn, at om hun kjøper et nytt plagg, så skal hun spare det til en eller annen anledning. Jeg, jeg tar det på meg så fort jeg får sjans jeg, om det så er kun for å se på tv altså:-)) Dette er jenta som skal nyte hvert sekund ja!!! Og det er ganske fint:-)) Hi hi hi.....kan virkelig anbefale pinnekjøtt i oktober du, kjenner du at jeg har viftet lukten din vei nå eller;-))) friste friste....hi hi hi....og det verste er at vi kommer sikkert til å ha pinnekjøtt 10 ganger til før jul (om det er så mange helger igjen da;-) På julaften har vi nemlig typisk østlandsmat med mors fantastiske ribbe, sossisser, medisterkaker/pølser etc.....Åååå nå fikk jeg litt lyst på det også......;-) Og Maja: Når pinnekjøttet har sklidd ned, er vi så mette at det ikke er plass til en smule til;-) Og det er altså ikke ofte jeg ikke orker mer nei ;-)))
Reveenka Skrevet 15. oktober 2006 #8 Skrevet 15. oktober 2006 Vi driver også og tar julematen på forskudd her i huset - gubben elsker ribbe, og begynner å mase allerede i agust... så vi har hatt ribbe to ganger alt, vi c",) Men det er ikke "min" julemat - jeg har nemlig alltid spist reinsdyrsteik med viltsaus, rosenkål, babygulrøtter og tyting. Mmmmmmmm! c",) Enig med deg forresten, ingen vits i å "spare" på hyggelige ting - ta det med en gang!
Gummelillan Skrevet 15. oktober 2006 #10 Skrevet 15. oktober 2006 Gjett om jeg fikk lyst på pinnekjøtt nå da ;-))))))))))) Det er jo bare dødsgodt!!!!!!!! MÅ HA på julaften og gjerne så mange ganger man rekker hele høsten egentlig. Hvor kjøpte du det fra? Anbefales? Har de siste årene fått dilla på Smedstuen sitt kjøtt, men alltid åpen for gode forslag.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter #11 Skrevet 15. oktober 2006 Jeg aner ikke hvor det kommer fra, kjøpte det hos slakteren og det var garantert årets:-) Vet nemlig at mange store kjeder selger fjorårets på tilbud utover på denne tiden av året......gjerne etter at det har vært tint en gang el to også (Har altså sett dette med egne øyne, pinnekjøtt som har ligget strødd utover gulvet på lageret hvor det blir kjørt truck og gått med skitne sko......ujækk.......watch out girls:-/)
Gummelillan Skrevet 15. oktober 2006 #12 Skrevet 15. oktober 2006 Ja, er superkresen når det gjelder kjøtt og i særdeleshet pinnekjøtt. Vel, egentlig på all slags mat og er skeptisk til mye av det som selges på vanlige matbutikker, ja. Hm. spørs om det ikke må bli pinnekjøtt på oss før oktober er over!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter #13 Skrevet 15. oktober 2006 Go go go go go go go............
strikkballen Skrevet 15. oktober 2006 #14 Skrevet 15. oktober 2006 Pinnekjøtt er kjempegodt!!! Tipper dere hadde et nydelig måltid! Får vann i munnen bare av å lese om det! Tror jeg må lage pinnekjøtt snart selv, jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå