Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 15. oktober 2006 #1 Skrevet 15. oktober 2006 Vår lille snuppe på 7 uker har begynt med å være skikkelig vrang til å få til å sove om kvelden. Tidligere sovnet hun ved puppen eller på brystet til en av oss, også la vi henne over i senga si. Nå kan hun sovne hvor som helst, men etter ett minutt eller så, spretter øynene opp igjen, og vi må begynne på nytt =( En plass hun alltid sovner er i bilsetet - om vi humper det forsiktig opp og ned sovner hun fort. Men når vi skal ta henne over fra setet til senga våkner hun. Hun er forholsdvis enkel å få til å sove ellers på døgnet, men akkurat rundt klokka 21-22-23 er det nesten umulig. Tidligere var den vanskelig sovetida rundt 17-18-19tida, så det er akkurat som om den er forskjøvet. Fredagskvelden satt mannen oppe til 02 å gynga henne i vippestolen...da sovnet hun ENDELIG! I natt var jeg desperat, å kjørte i bilen med henne (vet man ikke skal venne henne til det, men...) og da sovnet hun for godt for natta. Noen tips? Er en ting i helga når mannen også kan hjelpe til, men om jeg må sitte oppe med henne til to hver natt og opp med storebror klokka 7, kommer ikke jeg til å fungere særlig lenge =( Takk for svar, råd erfaringer!!!
Hoppetussa Skrevet 15. oktober 2006 #2 Skrevet 15. oktober 2006 Vi hadde det også sånn de første ukene, til jeg fant ut at hun ikke kunne skjønne at det var natt og skulle legge seg om ikke det var faste rutiner. Kveldsstell holdt ikke, så jeg begynte å bade henne hver kveld, og det har vi fortsatt med. Først bad, så pupp - og det vet hun. Av og til sovner hun ved puppen, andre ganger er hun halvvåken da jeg legger henne i senga. Det har hendt at hun har småpludret i senga i en halvtime, men hun vet at hun skal legge seg. Hun hadde aldri ligget så lenge i senga på dagtid. Lykke til!
minsin- j27.08.06, j10.04.10 Skrevet 15. oktober 2006 #3 Skrevet 15. oktober 2006 huff vet hvordan du har det. men jeg har bare henne så det er litt lettere å sove når hun sover. men ihvertfall så¨er madelen vanskelig å til å sovne på kvelden. det enest som virker for oss er å ta henne med inn i senga vår og kose. legger et hånkle under oss og ligger med puppen ute. da super hun litt, så sovner hun og våkner igjen etter et par min og fortsetter sånn, det blir lengre og lengre mellom hver gang hun våkner... når hun har sovet 20 min sammenhengende legger jeg hun over i senga si og da sover hun til neste morgen som regel.... (men hun sover ingenting på dagen da) dette tar ca 2-3 timer...
Mamma'n t A & M + lille Emma Skrevet 15. oktober 2006 #5 Skrevet 15. oktober 2006 Heisann. Vi har ei lita frøken på 6 uker som er akkurat likedan. Sovner greit resten av døgnet, men når det er natta er det kjempe vanskelig å få henne til å sove (sitter ofte oppe til langt på natt vi oxo). Hos oss sovner hun oxo ved puppen eller i fanget, lite flink til å sovne alene. Hvis hun sovner i fanget så venter vi en stund før vi legger henne i senga, da gjerne på magen (snur henne etter en stund). Virker som det blir litt utrygt å ligge på ryggen når hun har sovnet på brystet vårt eller i fanget. Kan hun være mer sulten da?? Vi har gitt snuppa vår flaske etter full pupp noen kvelder og da har hun sovnet godt rundt 22-23 tiden. Viste seg at mamma hadde litt lite melk på kveldstid. Bare en tanke.... Lykke til videre og trøst deg med at dere ikke er alene. Klemz monica.
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter #6 Skrevet 15. oktober 2006 Hei! Høres ut som vi har det ganske likt da =) Er jo ei lita trøst det! Jo, jeg gir flaske før leggetid jeg å...hun får ca 3 flasker i døgnet, resten pupp. Kanskje jeg kan prøve å legge henne på magen når hun skal sove? Hun liker ikke å ligge på magen ellers da, men...er jo verdt ett forsøk! Har du prøvd smokk, kosefille inntil ansiktet (gjerne at filla har ligget inntil deg en stund, slik at den lukter deg) og bad før leggetid? Bare noen tips jeg fikk på skravlesiden. Takk for tips og svar =) Lykke til videre du å!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå