paula28 Skrevet 15. oktober 2006 #1 Skrevet 15. oktober 2006 Vi skal snart holde dåp, men vi er usikre på hvor mange vi skal be. Et par venner av oss skal være faddere, og i tillegg kommer våre søsken med partnere, våre foreldre og besteforeldre. Men så er jeg litt redd for at de venninnene av meg som ikke blir bedt vil komme til å føle seg utenfor... Men vi kan nesten ikke be alle vi kjenner?? Hvordan gjør dere det? Kanskje et "etterpålag" med vennegjengen?
Jippi! Maibaby! Skrevet 15. oktober 2006 #2 Skrevet 15. oktober 2006 her blir det et etterpålag med venenr. Det blir veldig mange i dåpen uansett (har stor familie), så hvis vi skulle hatt alle venner der også ville vi måttet leie et større lokale...
Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #3 Skrevet 15. oktober 2006 Er du redd for at de føler seg utenfor, så vær ærlig, og si at dere ikke kan invitere alle! Men inviter gjerne til etterpålag, med restespising. Bør vel ha en ordentlig rett, kanskje og ei kake som ikke er sprettet fra før, men et etterpålag er et etterpålag! I min omgangskrets forventer vi da rett og slett rester!
lillejente Skrevet 15. oktober 2006 #4 Skrevet 15. oktober 2006 hei:) fortell vennene grunnen til at du ikke har mulighet til å be alle! så forstår de helt sikkert! Min besteveninnne fikk baby for 6 uker siden. Hun har sagt at ungen kommer til å kalle meg tante:) og jeg har vært veldig aktiv selv om jeg bor på andre siden av landet. For noen dager siden hørte jeg av felles venner at det er dåp neste helg.. Det er sikkert en grunn til at de ikke har sagt det til meg, men det føles litt sårt å ikke bli invitert til å ta del i en så stor dag... Hvis de hadde sagt til meg at det var dåp, men at de ikke hadde mulighet til masse folk(de har også stor familie) så hadde det vært helt greit! men sårt å høre det via andre..
Lindis :-) Skrevet 15. oktober 2006 #5 Skrevet 15. oktober 2006 Vi hadde ingen venner. Hadde bestemt oss for å kun ha familen.. Ble alikevell 18 voksene + barn, så for oss var det nok :-) Ingen av våre venner som reagerte på det. Vi hadde navnefest og ikke dåp..
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 16. oktober 2006 #6 Skrevet 16. oktober 2006 Ha vennene som "serveringshjelp" da vel! Så får de jo på en måte komme likevel..
Lystpåentiljeg Skrevet 21. oktober 2006 #7 Skrevet 21. oktober 2006 Vi ber kun familie (søsken, besteforeldre, oldeforeldre) - bedt over 40 familiemedlemmer, men regner med at det er 40 som kommer. Tror ikke vennene hadde fått så mye ut av dagen heller. Blir jo litt kjedelig når det er en såpass familiegreie. En har jo ikke akkurat tid til å sitte sammen med vennene hele tiden, man har jo dåpsbarnet og selskapet å ta seg av. Tror ingen reagerer på at de ikke blir bedt, men synes det er høflig å si i fra at da og da så skal vi ha dåp, men vi ber kun familie og faddere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå