............. Skrevet 14. oktober 2006 #1 Skrevet 14. oktober 2006 Gutten min blir 2 år i desember. Han er på vei til å klatre ut av sprinkelsenga (også reisesenga) si nå, så lurer på å bytte til vanlig seng snart. Tro om det er for tidlig? Litt redd han skal stå opp midt på natta og sånn...og at det blir vanskelig å legge han om kvelden. Når byttet dere til vanlig seng?
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 15. oktober 2006 #2 Skrevet 15. oktober 2006 Vi byttet når han var 16 mnd og har ikke hatt noe problem med at han har stått opp eller noe. Gikk helt smertefritt!!!
Mangomamma Skrevet 15. oktober 2006 #3 Skrevet 15. oktober 2006 Byttet til vanlig seng for førstemann da han var 17 mnd og da minstemann var 21 mnd. Da begynte de å ta seg ut av sprinkelsenga. Helt uproblematisk. Det eneste var at de kom tassende inn av seg selv til oss på natta, men det er jo bare koselig med en liten sengekamerat syns jeg da! Legger seg greit på kveldene allikevel.
*Minnie Mus* Skrevet 16. oktober 2006 #4 Skrevet 16. oktober 2006 byttet når han var litt over to år. Halvhøy seng med sklie og greier. Har ikke gått ut av senga en eneste gang, jo forresten, når han har våknet om natta og vært redd.
Pepsimaximusa *mammatil2* Skrevet 17. oktober 2006 #5 Skrevet 17. oktober 2006 Gutten vår fikk ny seng når han var 20mnd, men det tok 5 mnd før han turte å ligge oppi der! så vi hadde både sprinkelseng og vanlig seng på rommet hans i denne perioden, så han fikk "gjøre seg kjent med" den nye senga si..
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2006 #6 Skrevet 17. oktober 2006 Tror jo det blir litt opp til en selv. Våre unger er over 3 år nå (tvillinger). Begge har fått seg ny seng, men sover fortsatt i sprinkelsenga. Begge klatrer jo fint ut av den, hvis de vil. Men jeg tror de trives og syns de har det trygt i den senga. Det haster ikke med å bli "stor"!
Mamma til 3 <3 Skrevet 19. oktober 2006 #8 Skrevet 19. oktober 2006 Snuppa som er 2 i dag fikk stor seng i forrige uke. Å det gikk kjempe fint. Tenkte selv på det der med at hu skulle begynne å gå ut av senga osv. Men hu legger seg til å sove så fint atte=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå