Gå til innhold

Haaalllooo!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bra forum! Er 23 år, nettopp blitt mamma til liten gutt, han er 2mnd i dag. Veldig positivt! Har ingen kontakt med barnefaren, like greit. Eg gjorde det slutt i 3.mnd, han gjorde berre livet vanskelig, ville ikkje skaffe seg jobb, levde på mi lønn, flaug ute med venner (venninner...??), når eg sa han måtte skjerpe seg eller dra (budde i min leil. som eg leigde, han betalte ingenting), slo han meg. Da var det UT. Etter det har eg vegra med for å ta kontakt, sjølv etter at gutten er fødd. Kva syns de om det? Bør han få beskjed? Prøvde å ringa i går men fikk ikkje svar, så no føle eg liksom at eg har prøvd og gjort mitt :) Budde i OSlo når eg traff han men no bur eg og poden i heimbygda på vestlandet. Lite åleinemødre her i SOgn....viss det finst andre så vil eg gjerne vite om det! BLir litt snevert på bygda og lengtar litt til bylivet av og til....men gost med masse hjelp fra besteforeldrene til poden da.... OK dette var litt om min situasjon....

Ciao

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg var deg, hadde jeg ikke blandet inn faren.

Han høres ikke ut som om han har noe positivt å tilby barnet ditt!

Notèr ned navnet og annen info du har om han, legg det en trygg plass, og gi det til sønnen din når han blir stor nok til å avgjøre selv om han vil finne faren.

Mitt barn har en far som ikke kommer til å få ha h*n alene.

Stoler ikke på han og vil ikke at barnet mitt skal bli nervøs eller utrygg pga av hvordan faren er.

Barnet mitt er altfor dyrebart for slike eksperimenter!

Lykke til videre, jeg savner da min var 2 mnd, er ett år eldre:)

Skrevet

Tusen takk for råd, det er jo det eg har tenkt og har mest lyst til :-) Klarar jo oss godt aleine, han hadde ikkje vore til hjelp verken økonomisk el sosialt. Men har du oppgitt navn? Og får du barnebidrag uansett om du oppgir far eller ikkje? Takk igjen for svar

Skrevet

Jeg har bodd sammen med faren, men nå er jeg alene.

Du får barnebidrag fra staten om faren ikke er oppgitt navn på.

Det bidraget er fastsatt og litt mindre enn hva faren måtte ha betalt. Se på Trygdeetaten.no, så finner du taksten der. Det er visst samme takst som når far ikke betaler bidraget, da får du fra staten, og så krever de fra han selv.

Om du oppgir navnet, tror jeg de vil kontakte han for bidraget....og da er han i bildet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...