Gå til innhold

2500 g i uke 34 + 5 er det ikke volsomt mye??

Anbefalte innlegg

Skrevet

var på UL i går og da sa de at babyen veide 2500g. men i følge kalenderen på veggen skal han ikke veie det før i uke 37. symfemålene ligger hele tiden 2 uker over også...

kan det hende termin er feil?? eller ville de sagt det på ul da??

var der på sånn, lite liv skjekk.

hm... vil ikke presse ut en kjempe baby... he he.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min ble anslått til å veie 2,8 i uke 33+5 og jeg fikk angst for her på bim står det at han veier ca 1700 gram da. Fikk mange beroligende svar om at de forskjellige sidene opererer med forskjellige tall, og at babyer vokser ulikt på slutten. Hun anslo også at han kom til å veie 3,8-3,9 ved fødsel og det er jo ikke ille.

En annen ting er at de ofte tar feil ved disse målingene, de sier en vekt og ut kommer en mye mindre baby! *krysser fingre for at det ikke blir gigababy*

Skrevet

he he,... da satser vi på det. han kan godt komme før tiden, bare han ikke er kjempe svær...

det er kansje ikke så lett og veie noe som er inne i magen og bader. så det er kansje ikke så rart om de målene blir litt feil...

glad i han blir/er jeg uansett...

Skrevet

Vet ikke om de forskjelige måla, men første gang jeg fødte, var det i uke 34 og da var hun 2240, noe jordmora sa var ganske stor til åvære så tidlig.

Nå fødte jeg 3 uker for tidlig og hun var 3054, noe de også sa var en bra vekt....vet ikkeom det hjalp, men....

Skrevet

Var på vekstestimering i uke 34+5 jeg også, og fikk beskjed om at han var 2600 ca. Det var 12 prosent over gjennomsnittet sa hun. Men jeg mistenker at hun har sett feil på skjemaet (nederst til venstre på det blå ul-skjema finner du vekstkurve). Jeg tror hun mente 2400.

Uansett kan de jo fort måle litt feil, og jeg regnet meg også frem til at han ville være ca 3900 til termin. det var forrigemann så det regner jeg for normalt for meg:-)

Vi får vel "skvise litt hardere":-)

Lykke til!!

Skrevet

hehe... skal skvise som F**** jeg... skal ikke stå på det.

har aldri hørt om noen som blir igjen der inne så vi får bare stå på...

*håper han kommer snart*

lykke til du også :)

Skrevet

Hei.

Jeg slenger meg på her...

Var på UL da jeg var 35+4, og gynekologen sa da at jenta veide 3300gram!!! Jeg skal innrømme at jeg fikk litt panikk og gruet meg enda litt mer til fødselen kan du si... Dristet meg til å spørre om han kunne si sånn ca hvor mye hun kommer til å veie ved fødselen... Og da svarte han at han trodde hun kommer til å veie 4100- 4200gram... Det er ikke så ille.. Blei litt roligere da!

Vi får stå på ut siste innspurten nå jenter :)

Lykke til!! :)

Skrevet

helt normalt det i følge babyverden.no iallefall. der står det at i uke 35 skal babyen veie 2500g, så jeg syns ikke det hørtes galt ut.

Skrevet

vel, jeg fødte en gutt i uke 31+3 i fjor. han veide 1719 gram og 42 cm lang, og en lege sa til meg at han var litt tynn og skulle egentlig veid 2,2 kg. babyer i magen vokser i rykk og napp inne i magen som ute, og jeg synes absolutt ikke 2500 g er mye til å være i uke 34+5 . du kan føde i uke 37 uten at ungen er prematur og det er bare to uker til det.. da kan du tenke deg at hvis babyen nå er 2500 blir den ikke større enn normalt på den korte stunden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...