Gå til innhold

ojj... Tror jeg kanskje har svindlet...??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg og mannen min flyttet fra hverandre etter 12 år tok jeg halvparten av kontoen hans (ca 40.000) kontant.

Deretter var jeg på sosialkontoret og fikk hjelp for meg og ungene mine i 3,5 mnd...

Nå er jegså redd for at ex'n min skal sladre til sosialkontoret... Bør jeg være redd?? Hva kan skje?? Er det mulig jeg må betale all sosialhjelpen tilbake om de får vite at jeg hadde 40000 kr cash??

Hjelp!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

he he tror ikke du skal være redd. Om han skulle være dust nok til å sladre, blir det bare ord mot ord, de har ikke noe bevis på at du hadde 40 000 cash...

Skrevet

Det er ikke så vanskelig å bevise det dessverre. Vi hadde felles konto, og jeg var i banken selv og tok det ut med mitt kort. Jeg hadde jo like mye lov til å ta ut penger fra den kontoen jeg som han. Så uttaket står i mitt navn... Men jeg hadde vel ikke like lov til å gå på sosialen uka etter...

Han truer med å sladre til sosialen, nå som jeg prøver å få ektefellebidrag av han...

Skrevet

Men for alt de vet så kan jo du ha hatt gjeld til noen f eks? eller noe annet?

vet ikke jeg, men tror det går bra....

Skrevet

hvorfor gå på sosialen når du har 40000 i cash?????

Håper har melder deg.

Skrevet

Han hadde funnet en annen...

Dette er nå tre år siden. Er det noe som heter "foreldet" på sosialkontoret??

Skrevet

Sikkert fordi hun trengte pengene til noe annet,etter å ha flyttet for seg selv! Si at du hadde privatgjeld til noen i familien din hvis det skulle komme frem,men det er vel lite sannsynlig at han går til det skrittet. Det skal mye til,en skikkelig drittsekk måtte han vært da. Og han vet at han da hadde ødelagt mye for evt videre samarbeid mellom dere. Har du ikke noe du kan true tilbake med da?

Skrevet

hvis det er 3 år siden så tviler jeg på de bryr seg så veldig på sosialen. De bør ha bedre ting å gjøre enn å sjekke opp ting tre år tilbake!!

Skrevet

men når det gjelder stønader fra trygdeetaten ville ikke en så liten formue bety noe. Fikk du mye fra sosialen da? 40000 er jo ikke spesielt mye da, med tanke på forsørgelse av en hel familie.

Ikke la eksen din få makt over deg pga dette, tror ikke dette ville få noen store konsekvenser for deg uansett. Dumt av han å prøve å presse deg med en sånn ting, og det burde ikke gi han noen fordeler.

Skrevet

Jeg gir meg ende over!!!!!

Her sitter dere og faktisk forsvarer en slik handling???? Om hun har 40.000 kr, så hadde hun vel ingen grunn til å gå på sosialen???

Her er det snakk om å ville ha i pose og sekk. Sosialen er for å hjelpe de som ikke har noe. De som er i akutt nød... og det kan man jo ikke akkurat si du var...

Det er nettopp slike handlinger som fører til alenemødrenes griske rykte!!

Å si at du skal lyve på deg familiegjeld er jo helt bak mål... Det samme med å si at 40000 ikke er mye. Det tilsvarer ihvertfall to mnd med min inntekt. Som jeg må jobbe og slite for, i tillegg til å ha to unger alene som jeg må ta meg av. Skamme seg, bør du!!!!

Er glad for at han presser deg jeg... Du fortjener ikke annet... Samvittiheten din bør være svart! Håper du må betale tilbake det du urettmessig har snyltet!

Samtidig skal du ha ektefellebidrag også?? Gå ut og jobb!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

oså så utrolig tøft av deg at du tør å signere m nick da, du siste anonym!

Skrevet

Ja det spiller så sinnsyk stor rolle hvem som har skrevet det!!!!!! Du vet ikke hvem jeg er allikevel! Jeg kan skifte nick og kalle meg rottinhell eller jeg kan ha mitt nick som jeg så å si aldri bruker. Er her veldig sjelden, og gidder kun å skrive når noe provoserer meg kraftig... som det her...Kom til saken og diskuter fakta! Og ikke heng deg opp i bagateller som nick...

Skrevet

Ro deg ned a!!!!

Jeg har allerede sagt min mening om dette innlegget jeg, og jeg henger meg opp i akkurat hva jeg vil!!!!

Skrevet

Ja, du gjorde noe galt. De pengene fra sosialen var penger du strengt tatt ikke trengte. Tviler på at sosialen krever noe som helst tilbake.

Det jeg henger meg opp i er hvorfor du np skal søke om ektefellebidrag?? Er jo 3 år siden..........?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...