Loveangel Skrevet 14. oktober 2006 #1 Skrevet 14. oktober 2006 Hei jeg venter mitt 4de barn i april,så jeg er i ca uke 16 nå. Kjenner av og til bevegelser,men det er sjeldent, Så lurer litt påom det er flere som kjenner bevegelse og om det er mye??? Trenger jeg være bekymra over lite aktivitet?? Jeg vet det skal være litt vanskelig å kjenne bevegelse når man har foranliggende morkake,noen som har det??????
Flyme Skrevet 14. oktober 2006 #2 Skrevet 14. oktober 2006 Jepp jeg har det! JM sa at det tar legre tid før man kan kjenne bevegelsene utenpå magen, men inni skulle det være som vanlig. 16 uker på vei med 1 gangs, men er ikke sikker på om det er liv eller luftbobler jeg kjenner....
Loveangel Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 14. oktober 2006 en ting jeg vet ... Det er nok helt sikkert bevegelse :=) Jordmora sa til meg med 1 og 2mann at om du tror det er luft bobler,så er det nok bevegelse :=)
m@rie82 Skrevet 14. oktober 2006 #4 Skrevet 14. oktober 2006 hei! jeg har også foranliggende morkake, og kjente liv i uke 16. det var ikke mye bevegelse, men i uke 17 og nå i uke 18 har det økt betydelig på med aktivitet der nede. morkaken min ligger langt nede, så jeg skal inn på en ekstra kontroll i uke 32. At man kjenner mindre bevegelser med foranliggende har jeg faktisk ikke hørt om før. det eneste jeg vet er at det er mye liv i magen min nå! lykke til videre i svangerskapet! .)
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 14. oktober 2006 #5 Skrevet 14. oktober 2006 Jeg er gravid med nr2 nå.. Husker ikke helt hvor morkaken lå med nr1 men nå med nr2 ligger den foran i alle fall.. Jeg har kjent liv helt siden uke 13,, men gode spark begynner det å bli først nå i uke 20.. Jeg har kunne kjent små spark i tidligere uker også, men da kun hvis de traff på siden av morkaken.. Lykke til videre. Klem
**synne** Skrevet 14. oktober 2006 #6 Skrevet 14. oktober 2006 Jeg er nå i uke 16 og kjenner ikke liv. Dette er andre barnet vårt. Forrige gang hadde jeg foranliggende morkake, altså morkaken tok av for sparkene. Tok lang tid før jeg kjente sparkene på utsiden. Mener jeg kjente liv i uke 16 sist, men forsto ikke hva det var før i uke 18 eller 19. Jeg trodde jeg kjente liv i uke 12-13 denne gangen, men har ikke kjent noe etter det. Kjente det når jeg satt i sofaen og lente meg fram mot salongbordet... Håper jeg kjenner noe snart, for nå begynner jeg å bli ørlitegranne utålmodig
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 14. oktober 2006 #7 Skrevet 14. oktober 2006 Bevegelsene kjenner man ikke i selve livmoren, men på innsiden av bukveggen. Der er det nerver som oppfatter spark. Om morkaka ligger som en støtpute mot mageskinnet skal det relativt mye bevegelse til før man kjenner det! Så helt vanlig, og helt ufarlig! Etterhvert sparker de så hardt at man kjenner det uansett.
-Aimee- Skrevet 14. oktober 2006 #8 Skrevet 14. oktober 2006 Jeg venter nå nr 3 og kjenner ikke like mye liv som da jeg gikk med nr 2. For da kjente masse liv tidlig. Jeg kjenner liv, begynner å kjenne mer nå, er i uke 17. Grunnen er at morkaka ligger foran denne gangen.
Loveangel Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter #9 Skrevet 15. oktober 2006 TUSEN TUSEN TAKK alle sammen Litt ekkelt å ikke vite.. Har kun hatt normale svangerskap tidligere,og når legen sa at morkaka lå forann skjønte jeg ingenting,men det er jo heldigvis normalt det også,slok jeg har forstått det. Jeg får bare smøre meg med tålmodighet
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 15. oktober 2006 #10 Skrevet 15. oktober 2006 Ja,, foranliggende morkake er like vanlig som bakenforliggende morkake.. Den eneste forskjellen er at man må vente litt på å kjenne spark fordi morkaken demper dem litt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå