Gå til innhold

Skuffet over stedatter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er ekstremt arbeidssky..

Når vi andre - voksne og barn - svinger oss rundt for å rydde huset slik at vi kan kose oss sammen på fredagskvelden - da stikker hun seg unna, dukker opp når maten står på bordet. Når vi er ferdig å spise, forsvinner hun igjen, kommer tilbake når det er ferdig-ryddet. Slik holder hun på- Når hun værer at arbeid er i gjære, lister hun seg avgårde, kommer ikke tilbake før faren er over. Vi har forsøkt å belønne med penger/lønn for arbeidet - det virker som bare det på de andre barna, små som store, de jobber som hester for å tjene seg noen slanter. Men ikke denne jenta, nei, hun bryr seg ikke. Hun er bare 9 år, men synes hun har blitt verre og verre med årene. Blir så sint innimellom, men får meg ikke til å kjefte. Hadde det vært datteren min som holdt på sånn, så hadde jeg nok tvingt henne på en måte, men kan ikke gjøre det med stedatteren. Hun er arbeidssky på andre måter også, gjør ikke lekser, har ingen ambisjoner, synes det er helt greit å bare nyte og la andre yte. Tenker at hun har lært det hos moren sin, som heller ikke arbeider, men lever på andres hjelp og stønader, selv om hun er frisk og har arbeidsmuligheter i byen her. Men jenta bor jo like mye hos oss, og vi har jo oppmuntret alle ungene til å jobbe og stå på. Men hos henne preller det bare av! Hva skal vi gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet