Gå til innhold

fødsler er ekle

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er selfølgelig vakkert å se et nyfødt barn. men fødselen er nedverdigende og kvalm synes nå jeg. ja til keisersnitt for alle som vil ha. mye vakrere å bli forløst den veien syns nå jeg. har selv født en gang vanlig og en gang med ks, og mener at den siste er denvakreste. syns absolutt ikke blod, smerter, skriking og total utvidelse av underliv er særlig vakkert. men babyen er selfølgelig himmelsk. er det bare meg som mener dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

syns det rart at du meiner at selve fødselen er nedverdigende og kvalm????

syns du veit bedre einn far svarer mor..

jeg skal egentlig itj si så mye, er første

gangs pappa i februar. har ikke ikke nok erfaring til å svare deg. veit at søskenbarnet mitt har tatt 2 keisersnitt ang diabeites, det går no bra me dem å!!

selv om førstefødte kom eit par mnd for tidlig!!

Skrevet

Nedverdigende er en fødsel absolutt ikke. jeg fatter ikke kvordan du kan mene det?

Det er tøft, spennende, rørende og viser virkelig hvilke ur-krefter som bor i oss kvinner.

Skrevet

Tror du er alene om å mene at de er nedverdigende. Keisersnitt er den enkle løsningen, og statistikk viser at det er flere komplikasjoner ved et kirurgisk inngrep.

En fødsel er ekkel, når det gjelder at kroppsvesker kommer ut og at barnet blir født. Det er en sterk opplevelse og det vil også kunne regnes som ekkelt.

Skrevet

Hvem bryr seg om fødselen er "vakker"!? Man vil bare ha den overstått håper att barnet er friskt å har det bra.

Er du en mann?

Skrevet

Mye vakrere med naturens prosess hvor mor hjelper barnet sitt til verden. Å få sprettet opp magen mens en ligger på et operasjonsbord lam og bedøvet fra livet og ned, med slanger og nåler og overvåkningsutstyr og grønnkledde og operasjonsstemning, hva er vakkert med det??

Det viktigste er at barnet blir født og at mor og barn kommer trygt gjennom det. Det estetiske får komme i andre rekke.

Vi må ikke fjerne oss så mye fra vår egen kropp og natur at vi må være pent kledd, sminket og stelt, sittende eller stående, behersket og uaffisert av det rundt oss, for å ha verdighet. Har sett en god del kvinner i fødsel (som student) og jammen har de verdighet!! =)

Skrevet

Jeg har vert tilskuer på vanlig fødsel og på ks da jeg var i praksis. Vil si at begge deler er helt fantastiske opplevelser. Men ks ser ikke akkurat direkte fint ut, de snitter et lite snitt og "river" opp resten av hålet............................det kommer jo litt blod og en kan se fettet under huden.....ikke akkurat vakkert det heller.

Under en fødsel blir jo alt litt stort kan du si, men man tenker ikke på det som en plass man bruker til sex for å si det på den måten. Men kanskje ikke så lurt at fedrene kikker ned....hehe.

Begge deler var fantastisk å få være med på, og ks så mer behageligt ut for å si det på den måten.

Skrevet

Du er ikke alene!! Jeg synes fødsler er fantastisk motbydelige og virker utrolig nedverdigende/ydmykende. Men jeg er ikke far da, så dette blir 'mor svarer mor'..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...