mumm Skrevet 13. oktober 2006 #1 Skrevet 13. oktober 2006 Har man lov til å synes at andres unger er ufordragelige?? Er en i barnehagen som jeg av og til neeeesten kunne hatt lyst til å denge. Idag ved hentetider tok han kvelertak og slo sønnen min i ansiktet fordi han ikke fikk smake tyggis!! Mora sa det var bra at jeg tok han for meg, men ærlig talt, hva er det med sånne unger? Hva har foreldrene gjort, eller kanskje IKKE gjort?? Det må jo være noe som svikter et sted, unger blir jo ikke bare "sånn" av seg selv??? Mine unger er ikke alltid verdens snilleste barn de heller, men ALDRI at de oppfører seg på det viset iallefall. L I T T vett har man jo fått prentet inn i dem.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2006 #2 Skrevet 14. oktober 2006 Huff, da. Tyggis i barnehagen. Det var ikke bra!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2006 #3 Skrevet 20. oktober 2006 om mor tar seg en tyggis mens hun henter sitt barn i barnehagen er vel kanskje ikke så huff da men...og heller ikke poenget!blir så klar av sånne som finner noe de kan kritisere istedet for å komme med et saklig svar!!!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2006 #4 Skrevet 20. oktober 2006 Det var jo et klart svar. Av en trønder? Men er du sikker på at denne ungen tok kvelertak på SØNNEN og slo SØNNEN fordi MORA tok seg en tyggis? Det er jo reneste mafia-metode å slå SØNNEN om mora ikke deler tyggis med hverken eget eller andres barn.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2006 #5 Skrevet 22. oktober 2006 Om det var mor eller barn som ikke ville dele tyggis er vel irrelevant, det er ikke lov å ta kvelertak eller slå e.l. uansett situasjon. Når det er sagt, så er det ikke nødvendig at det er svikt hos foreldrene alltid. Barn er ulike, og noen er mer impulsiv enn andre, på godt og vondt..... Av og til er foreldrene dessverre helt hjelpesløse og må bare gjøre sitt beste for å endre på sitt barns oppførsel. Det kan variere på hvor lang tid det tar fra barn til barn, de utvikler seg helt ulikt og de er tross alt bare små barn i barnehagen. At du kan syns at de er ufordragelig, klart det! Men prøv å ha litt medfølelse med en fortvilt mor og far som kanskje tross alt gjør sitt beste, og er vel så gode foreldre som deg.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2006 #6 Skrevet 22. oktober 2006 Om det var mor eller barn som ikke ville dele tyggis er vel irrelevant, det er ikke lov å ta kvelertak eller slå e.l. uansett situasjon. Likevel foreslår jeg at HI venter med å gi sitt barn tyggis til de er ute av barnehagen. Også etter at den agressive har lært at "Du skal ikke slå uansett om andre har tyggis som de ikke vil dele".
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2006 #7 Skrevet 23. oktober 2006 Helt enig, hvorfor friste og fremprovosere konflikter? Vi som voksne bør ta det ansvar at vi tenker litt fremover og dermed unngår uønskede situasjoner som dette. De er som sagt bare små barn.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå