Gå til innhold

Hvordan måler de hvor stor åpningen er??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvordan de ser hvor stor åpningen er? Og kan man eventuelt kjenne dette selv?Mulig å kjenne at; "Åh,nå har jeg 6 cm åpning liksom"......hmm,kanskje domt spørsmål,men jeg bare lurer:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble sjekket for åpning i forigårs, og for å si det sånn - jeg tror ikke jeg hadde klart å få fingrene så langt opp!!! Det er laaaangt inni der. Men nå skal det sies at jeg har bakoverlent llivmor eller noe sånn, vet ikke helt hva det er da... Jeg tror det er et hull de kjenner, også annslår de lengda eller noe. Jm sa til meg at hun kunne få fingeren inn i åpninga, så det var ca 1 cm.

Skrevet

Ta en titt i en bok hvor de viser hvordan babyen ligger i livmoren,- da ser du at nederst der hodet ligger er livmoråpningen,-lukket...når riene starter åpner denne seg sakte men sikkert og det blir en åpning . Jordmor kjenner med fingrene hvor mange cm åpning det er ( det lærer de seg til, er jo ikke oppi med linjal) . En finger er så mange cm, to fingre osv.De måler altså ben åpningen ...

ikke så god på forklare, men synes du skal ta en titt i noen bøker...med tegninger..

lykke til!

Skrevet

"De måler altså ben åpningen ..." Hva mener du med "ben åpningen"?

Ellers er forklaringen din riktig da. ;-)

Skrevet

Tror hun mente "den åpningen".

Skrevet

Ja, jeg synes det er vondt å få målt åpningen. (har født to ganger)

Med førstemann synes jeg de sjekka i ett sett, så med nr. to sa jeg fra selv om når jeg ville de skulle sjekke.. dermed fikk jeg kuttet ned antall sjekkinger masse.

Skrevet

hmm,interessant..takk for svar:)da ble jeg litt klokere..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...