Gå til innhold

hvordan merker man det hvis det er en MA??


Fikk gutt 010607

Anbefalte innlegg

Jeg er vel sånn ca 4 uker i mrg, og har ingen symptomer. kanskje litt vondt i magen til tider, men er så redd for at det ikke er noe liv i magen. Dette er min fjerde graviditet og jeg har aldri spontanabortert eller hatt en MA før. Hvor vanlig er det å ha det. Må jeg nesten regne med å få det nå????

Jeg fikk jo en baby i uke 27 for et halvt år siden som levde i 9 døgn, så jeg håper liksom jeg har fått mitt nå.

Men er så redd for at det ikke er liv der. Ringte gynekologen min og fikk time 27 november, men det er jo så lenge til. Sekretæren der mente at man ikke kan se så mye før det.

Føler at jeg begynner å blø hele tiden. sjekker trusa hvertfall en gang i timen. æsj. dritt å gå å være så nervøs så tidlig. har jo forhåpentligvis mange mnd igjen...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære englemamma gravid!!! Du har virkelig fått din del, ja! *KLEM*

Og du må absolutt ikke regne med en ma! Det er aldri noens "tur", ingen må regne med at det skal skje dem.. når dette skjer er det stort sett fordi fosteret ikke er levedyktig- iallefall når du vet at du kan bli gravid/bære fram barn. Tenk positivt- det er mange som ikke har særlig med symptomer i det hele tatt. Da jeg mistet (MA) i august, hadde jeg samme symptomer som med sønnen min som jeg hadde fra før. 1 uke før jeg begynte å blø avtok disse, jeg følte meg ikke gravid lenger. Når det er sagt syns jeg å huske at jeg innimellom ikke følte meg gravid med lillegutt heller- at det gikk litt i bølgedaler....

 

Jeg vet hvordan det er å være nervøs for å ha mistet og at det er tøft når det skjer... men det er dessverre ikke noe vi kan gjøre med det så tidlig utenom å håpe på det beste! Ønsker deg alt godt og lykke til med den lille spira di!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

missed abortion. Fosteret dør, men må fjernes med en utskrapning.

altså, kroppen støter ikke ut fosteret selv, det må skrapes ut.

tror heller ikke at det forekommer noen blødninger...(men er ikk helt sikker her..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fosteret kan komme ut selv- jeg trodde at jeg hadde SA (begynte å blø), men fosteret hadde sannsynligvis vært dødt en uke eller 2...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også tenkt mye på dette med missed abortion, og har etter å ha søkt blant jordmor og legesvar her på BIM og på Babyverde kommet frem til følgende;

Omtrent 15% av de som tester positivt spontanaborterer mellom uke 5 og 20, men de fleste av disse abortene skjer tidlig i svangerskapet. Det er jo veldig sjelden man hører om noen som spontanaborterer mellom uke 12 og 20.

Av de 15 prosentene er omtrent 25 % missed abortion. Det skulle tilsvare at under 4 % av de som tester positivt opplever dette. Som sagt, dette er det jeg har funnet ut etter å ha søkt på de nevnte sidene, så det er ikke vitenskapelige sannheter, kun en liten pekepinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei englemamma:)

Jeg synes du skal spørre om å få en UL nå jeg, slik at du skal slippe å bekymre deg for dette. Du har hatt nok å stri med i forhold til barnet som døde, og du har fortjent tettere oppføging i dette svangerskapet pga dette og at du kan få et fint svangerskap uten for mange bekymringer.

Du må ha masse lykke til videre:) Sender også en trøsteklem til deg for det du har opplevd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...