Gjest Skrevet 13. oktober 2006 #1 Skrevet 13. oktober 2006 Sambo fikk brev fra Forsvaret idag, om at han må møte på Værnes 24.januar. 6 mnd i Heimeværnet... Han har fast jobb, å vi har en gutt på 3,5 mnd... Hurra...
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2006 #2 Skrevet 13. oktober 2006 kan han ikke søke om å slippe pga han familie forsørger. sambo slapp forde de ble for mye utgifter for de å ta han inn..
Gjest Skrevet 13. oktober 2006 #3 Skrevet 13. oktober 2006 Der sa du noe... Han skal prøve så godt han kan å slippe. Håper bare det går... Blir dyrt for Forsvaret å utbetale lønna hans i 6 mnd
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2006 #4 Skrevet 13. oktober 2006 det blir jo dyrer for de å ta inn han enn en annen som ikke har familie eller noe annet å tenkte på..
2b&spira Skrevet 13. oktober 2006 #5 Skrevet 13. oktober 2006 lykke til da å håper han holder seg hjemme hos dere..
Gjest Skrevet 13. oktober 2006 #6 Skrevet 13. oktober 2006 Vi bor jo bare 3-4 mil unna basen, men likevel... Han får jo ikke dra hjem hver dag... Vil ikke at han skal gå glipp av ting med lillemann Håper han slipper, blir veldig dyrt for Forsvaret å utbetale 20 000 kr i mnd i lønn Og Forsvaret kan jo dekke husleien vår også... Skal flytte inn i ny leilighet i januar og...
tosøtesmå,enrosaogenblå... Skrevet 16. oktober 2006 #7 Skrevet 16. oktober 2006 Hei. Gutten min var 1 år og 4 mnd, da samboern ble innkalt, samme sted, heimevernet,værnes. Han søkte om å slippe, men måtte inn alikevel.. Det var i 2005, så kanskje de er greiere nå... Får krysse fingrene for det!!
Gjest Skrevet 16. oktober 2006 #8 Skrevet 16. oktober 2006 Jobben til sambo mener at det er veldig lite aktuelt å ta inn sambo, det blir for dyrt for Forsvaret å utbetale lønn for han Forsvaret må ut med over 100 000kr på 6 mnd, og det tror jeg ikke de har råd til. Må da kunne ta inn noen som vil inn istedet??? Håper han slipper! Søker hvertfall om fritak.
Linda21Nathalie16.04.06 Skrevet 17. oktober 2006 #9 Skrevet 17. oktober 2006 han slipper militæret, det fikk samboern min, han skulle inn når nathalie ble født... men han slapp, men nå skal han inn i januar:)
tosøtesmå,enrosaogenblå... Skrevet 17. oktober 2006 #10 Skrevet 17. oktober 2006 Har dere snakket med noen i militæret som har med det å gjøre? Vet ikke hvordan det blir for dere, men kan jo si hvordan vi fikk det når han måtte inn... Han ble innkalt litt før gutten vår ble født, søkte om å slippe, og fikk det utsatt.. Ble igjen innkalt når gutten var 1 år og 4 mnd.. ( jan -05) vi bor i Tromsø, så det var lang reisevei. Da gikk jeg på vk1, og fikk penger fra lånekassen, de regner det som 0 i inntekt. Da måtte militæret betale husleia + alle faste utgifter som hustelefon abonomang (ikke det vi ringte for)o.l. og 6000 til meg i tillegg. Samboern fikk også to ekstra turer hjem (som de betalte). Jeg vet ikke kanskje de har endret regler, vet faktisk ikke hvorfor de absolutt skulle ha han inn... Får håpe din slipper!!
Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #11 Skrevet 17. oktober 2006 Sambo fikk utsettelse for et par år siden da han fortsatt var lærling. Nå har han fast jobb og tjener godt. Så helt ut av det blå kom brevet fra Forsvaret på fredag... Er flere av hans kamerater som har fått den samme innkallelsen. Har ikke Forsvaret så dårlig råd da? Da blir det fort dyrt for dem å forsørge meg i 6 mnd Kan de ikke ta inn noen som vil inn istedet? Tror nok at han slipper, håper det! Håper virkelig det. Selv om det ikke er så langt unna så går han glipp av så mye sammen med Teodor Det er det verste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå