Gå til innhold

Jenta vår er 15 mnd og jeg ammer fortsatt.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

....vet ikke hvordan jeg skal få til å slutte. Hun er sååååå glad i puppen. Kommer til meg og gjør tegn til at hun vil sitte på fanget og så legger hun kinnet inntil. Hun både koser seg og liker det. Når er det på tide å slutte? Jeg gjør det bare hjemme, så det plager ingen andre, men jeg føler at det snart er på tide å avslutte ammingen. Hva gjorde dere???

Og hvordan klarte dere med puppe-elskende barn å slutte å amme? Må jeg gjøre meg hard og nekte? Hvor lang tid tar det???

Hilsen "litt fortvilet"...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er vi 2 ...jeg ammer gutten min på 17 mnd enda og han koser seg også masse med puppen enda.Førstemann avente jeg når han var 15 mnd slik som din.Da trappet jeg ned så han tilslutt fikk en koseskvett på kvelden bare og etter en stund sluttet jeg helt.Han prøvde å ta etter puppen av og til noen dager,men det gikk utrolig greit...

Lykke til da med ammeslutt:)

Skrevet

Ikke noe hjelp her - men jeg skriver likevel... Om du også synes det er greit er det bare å fortsette. Man MÅ ikke avvenne. Jeg ammer enda min datter på 21 mnd og har ingen planer om å slutte enda.

Skrevet

Har nettopp sluttet å amme gutten min. Han er 19 mnd. nå. De siste mnd. var det bare 0-1 gang i døgnet. Enten kveld eller morgen (natt). Det skjedde helt av seg selv. Prøvde å gi ham litt etter 1,5 uke fordi han var syk og spiste dårlig, men da ville han ikke ha.

Skrevet

Iris var 14 mnd da jeg lærte henne orden "tomt". Det betydde at puppen var tom... ikke noe mer. Jeg hadde 6 amminger i løpet av 24 timer, jeg nattamma helt til jeg tok puppen fra henne.

Det eneste rådet jeg har til deg er at du får holde ut suttringa. Noen reiser bort noen dager, mens barnet er hos besteforeldre eller andre. Jeg hadde ikke anledninga til det og måtte bare bite i det sure eplet og gjøre det selv.

Men hvorfor slutte å amme ?Jeg hadde planer om å holde på til hun var 2 år.Iris elska også puppen, og gjør det fremdeles. Virker iallefall som det når hun begraver nesen mellom puppene mine og snuser inn og sukker høyt:o) Jeg måtte slutte pga av at jeg ble syk og trengte medisiner som jeg ikke kunne ta om jeg ammet.

Lykke til med avvenninga???

Skrevet

Jenta mi på 14 mnd får også pupp fortsatt, men kun om morgenen. Synes det er kos, og når hu har fått pupp kl 06 sover hun gjerne videre til 8-halv ni. Får se hvor lenge vi kommer til å holde på.

Skrevet

Jenta mi er nå straks 16 måneder og hun får fortsatt pupp. Storesøster fikk til hun var 2 1/2. Du trenger ikke avvenne før du og jenta di vil slutte. Hvorfor skulle du det? Hvis du må, er det kanskje greit gradvis. Jeg vet egentlig ikke. Mine (alle 4) har sluttet litt selv. De blir etterhvert mindre interressert, og da slutter det liksom av seg selv.

Lykke til uansett da :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...