Gjest Skrevet 20. oktober 2006 #3 Skrevet 20. oktober 2006 Joa...dagene de går.. Problemet her er i grunnen det at han egentlig ikke gidder dette livet selv, og om han blir kastet ut, så ender han opp med å bo hos disse såkalte vennene sin som har foret han med dritt siden han var 15. Det er da det virkelig går galt tror jeg. Men klart, må man så må man.... Vi har kommet frem til at han må ha ADHD, eller ADD. Nesten alle punktene stemmer grøssende godt. Han har allerede vært igjennom en lang og trasig utredning, men de teite folka påstod at svarene ikke var gode nok...Men hallo..."Liker du kjøttkake?" Hva er det for noen spm når man skal finne utav en sånn diagnose. Skal prøve å få han inn til en ny test nå, kjapt. Vi håper virkelig han har det, på en måte, da dette vil forklare mye av oppførselen hans siden slutten av barneskolen. Sier vi, for han er broren min.. Har han Adhd, så blir det nok vurdert saksmål mot kommunen, siden han ikke fikk den hjelpen han trengte på u.skolen. Der var det ingen kompetanse, og heller ikke i "hjelpeapperatet" rundt. Ungdomssåra, skolegangen og mye av livet til resten i familien har blitt veldig prega og nokså ødelagt av dette. Det ble jo søkt etter alternative læringsmåter når han ikke takla u.skolen, fra dag en var han i konflikt med lærerne, ingen respekt etter vilje til å prøve noe. Tilslutt ble både han og ledelsen ved skolen enige om at han ikke hadde noe der og gjøre. Hæ?? Hva med å sette inn folk med kompetanse på området?? Og den alternative skolen han fikk tilbud om, var en ca 2 mil lenger borte, med et mye tøffere miljø, og det var der hasjen kom inn i bildet. Dette til tross for at vi nå vet at det finnes tilbud i nærheten som kunne passet ham kjempbra, litt annerledes læring + mye sosialt + jobbtrening. Og masse oppfølging. Kom med papirene fra testen sier jeg bare, og skal ovrbevise faren min om at da skal kommunen få gjennomgå. Det er ikike vi som er fagfolk her, og ingen vurderte noen form for tester den gangen. Skjønte ingen at det var noe alvorlig galt? En veldig smart gutt, som slukte alt han kom over av litteratur (det gjør han fortsatt) og som var supersnilll og kjempehøflig, alle eldre elsket ham, så snur alt plutselig, nesten på dagen!? Siden dette han han jevnlig vært i kontakt med barnevern, BUP, PUT, you name it. Vet ikke alt av instanser han har vært innom. Faren min tok med seg alle brevene, møtereferat osv for å fortelle dem at fra dag en, så har det stått akkurat det samme i alle brevene. De har stått på stedet hvil i nå 5 år...! Latterlig system spør du meg. Han har møtt på noen folk som gir ham trua oppi alll motgangen her, noen nye mannfolk som er ansatt for å hjelpe folk med denne type problemer. De vil at kommunene eller aetat skal dekke sikkerhetskurs o.l for at han skal få komme seg på Nordsjøen. Pappan har en lederstilling der ute, og har sørget for at han får jonn om han tar kursene. Men når kommune og aetat forandrer mening annenhver dag er det jammen ikke enkelt.. Og det er så mye småting utenom den dopen, nå har han fått regning fra biblioteket på 15 000, og han er helt sikker på at han har bøkene, men å få rotet dem sammen og levert dem? Næhhh..Det er så mye sånt som tar på hele tiden, og han sier selv at han aner ikke hvorfor han ikke klarer å ta seg sammen å feks. levert bøkene. Håper virkelig denne testen gir utslag, sånn at det på en måte blir en udskyldning for at som har skjedd hele veien. Sånn at han kan få de medisinene han trenger, og begynne å leve igjen. Phu, dette var langt....
celi** Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 23. oktober 2006 ja..phu sier jeg også..dere har virkelig noe å slite med.. håper alt ordner seg til slutt..lykker til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå