Lykkeliten *På overtid* Skrevet 13. oktober 2006 #1 Skrevet 13. oktober 2006 jeg bare lurer på visst jeg og sambo skulle ha gifta oss (noe vi skal en gang i gremtiden) , hvordan er det for oss som ikke er kristne i det hele tatt? synes liksom det å gifte seg borgelig er litt upersonlig.. vil ha det litt romantisk, som det så ofte er i kirka, men uten det pratet omm gud og jesus... har jeg noen andre valg? håper på svar
Serial mom Skrevet 13. oktober 2006 #2 Skrevet 13. oktober 2006 I kirka slipper du ikke unna alt det fjaset om gud og jesus og jomfruer som føder barn osv...,så da må du enten holde ut,eller prøve å overtale sorenskriver,noen på rådhuset eller fra human-etisk forbund om å komme til et sted dere har valgt ut selv. Dersom det er sånn noenlunde tilgjengelig sted går det helt sikkert fint! Dere kan jo dra utenlands,flere vielser utendørs som er kjemperomantiske(men skal dere ha gjester blir det nok dyrt) Hulderfossen har startet vinterland,sikkert kjemperomantisk å gifte seg der en mørk vinterkveld:-) (har lagt ut en link på dette her for et par uker sida,under overskrifta "et coolt bryllup" eller no sånt..) Vi giftet oss forrige fredag i Las Vegas,bare oss to. Hadde vielse utendørs foran et nydelig hotell med et digert fonteneshow og musikk i bakgrunnen. Dette var i ti-tida på kvelden,så stemninga med mørket og alle lysene var kjempefin,og litt romantisk. Blir jo ikke dødsromantisk med så mye turister rundt,men det slo iallfall et traurig kirkebryllup!(for vår del,vi liker ikke det konseptet,men skjønner at andre synes det er stas) Ta kontakt med human-etisk forbund og spør dem hvilke alternativer dere har! Lykke til!
vibsy Skrevet 13. oktober 2006 #3 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg vet om noen som brukte human etisk forbund og det var ingenting å si på romantikken der. Du kan få de til å komme der du vil ha sermonien og jeg er sikker på at du kan ha enkelte musikkinnslag og sanger der også. De har sikkert tips, og jeg tror vel egentlig at forskjelleig blir at må planlegge litt mer selv mhp ramme (sted, musikk etc), men at talen og alt de står for er mye mer passende og derfor blir mer til dere to.
Lykkeliten *På overtid* Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 13. oktober 2006 takker for svar! har hørt historier om folk som har giftet seg borgelig i et rådhus, og da måtte dem møte opp et kvarter før og sitte på et tragisk venteværelse, før de kom inn på et kontor.. jeg synes liksom ikke det høres så romantisk ut.. i alle fall ikke for oss.. det er sikkert ikke så ille som jeg skal ha det til, men vil ha det litt koselig, siden det skjer jo bare (forhåpentligvis) bare en gang.. og elli-karamelli: jeg har lest hele brudehistorien din på ei side her inne.. hørtes så koselig ut! fikk liksom et annet syn på bryllup i las vegas! jeg gratulere så mye med giftermålet og ønsker dere all lykke videre i livet sammen! klem
Serial mom Skrevet 13. oktober 2006 #5 Skrevet 13. oktober 2006 Tusen takk for det,Trine! :-) Var kjempefornøyd med den måten å gjøre det på,for kirkebryllup var helt uaktuelt for oss,det har ingen av oss drømt om,så valget var enkelt! Skulle jo egentlig gifte oss et mer eksotisk sted,men somla med papirene,så rakk det ikke(var borte 1 år,så får skylde oss selv,he-he!) Dermed var liksom Oslo rådhus et ganske kjedelig valg etter det året vi har hatt p paradiset nå,så da falt valget på Vegas! Angrer ikke et sekund! Og jeg gleder meg masse til å dra tilbake(bortsett fra den lange reisen),anbefaler ALLE å ta seg en tur dit en gang! Håper du finner på noe lurt til bryllupet da,er bare å legge ut forslag her inne,så kommer vi med kommentarer og forslag! *klem*
Lykkeliten *På overtid* Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter #6 Skrevet 13. oktober 2006 ja etter og ha lest innlegget ditt om hvordan bryllupet deres var det, har jeg lagt las vegas på ønskelista når det gjelder bryllup!! kunne tenke meg å gjøre noe litt utradisjonelt! ikke kirke eller standar sommerbryllup! som et vinterbryllup eller i las vegas eller et annet sted i utlandet! det skal i alle fall være slik at jeg aldri kommer til å glemme det! men det er vel de fleste bryllup? hehe... klem
Serial mom Skrevet 13. oktober 2006 #7 Skrevet 13. oktober 2006 Tror nok de fleste bryllup er uforglemmelige,om det er i positiv eller negativ forstand er vel mer uklart,ha-ha! Dere har jo ikke satt noen dato eller noe,så da kan dere jo bare velge og vrake i alle de tilbuda som finnes rundt omkring! Finnes så ufattelig mange ulike tema og steder man kan velge,så det er nok ikke lett å bestemme seg!:-) Dersom vi mått hatt gjester hadde vi sikkert valgt ishotell eller noe på vinteren i beste mørketida,hatt heste- og hundesleder,fyrverkeri,is-prinsesse-tema(sølv,hvitt og frosta glass) eller noe i den duren!
mayla22+gull i magen :o) Skrevet 13. oktober 2006 #8 Skrevet 13. oktober 2006 Noen vi kjenner var heller ikke interessert i kirke bryllup. De undersøkte litt, og fant ut at sorenskriveren der de bodde holdt til i en gamme trebygning med stor hage. De fikk lov å sette blomster, pyntede stoler og alt stæsh som hører til der, også giftet de segder. Det var veldig romantisk, men samtidig uten gude-snakk.
sørlandstulla Skrevet 18. oktober 2006 #9 Skrevet 18. oktober 2006 Hei Da mamma og stefaren min giftet seg var de hos sorenskriveren. Jeg hadde på forhånd tenkt at det var vel bare inn og skive under noen papirer. Kjedelig og lite koselig. Men der tok jeg feil. Varte ikke så lenge, men det var en kjempefin stund. Det ble lest opp en tekst av halldis moren vesaas, vi satt i et koselig rom kun opplyst av stearinlys. Enkelt men koselig. Ellers ville jeg ha hørt med human etisk forbund. Der kan du stort sett styre alt selv. Inne/ ute, sanger, tekster, osv. Det eneste de ikke godtar er religiøse tekster eller lignende. Kommer jo sikker litt an på personen som da skal vie dere, men han jeg snakket med en gang, virket veldig åpen for hva brudeparet måtte ønske.
VinterSol+2 Skrevet 18. oktober 2006 #10 Skrevet 18. oktober 2006 evnt, så kan dere vel skrive under hos sorenskriveren, og så lage deres egen seremoni med gjester etterpå, med en venn eller noe som seremonileder, og med løfter dere har skrevet til hverandre? det er jo også en mulighet. haha, nei en slipper jammen ikke unna gud og jesus i kirka. men det skulle bare mangle. en slipper ikke unna allah i moskeen heller;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå