Gå til innhold

Planleggingsdag i bhg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan løser man det? Har man rett på fri da eller må man ta ut egenmeldingsdag med sykt barn/barnepasser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke arbeidsgiver har plikt til å dekker det, det må isåfall være spesialavtaler. Vi brukte feriedag/avspassering.

Skrevet

Ingen av delene. Det går av feriedagene som nevnt ovenfor.

Skrevet

vi har jo ikke mer ferie igjen dette året og nå skal det være 2 planleggingsdager i bhg før jul..... tenkte ikke på det vi.... Har gått en måned i bhg.

uff....

HI

Skrevet

Du har vel rett på permisjon uten lønn, tror jeg....

Skrevet

Jeg spurte ei venninne som jobber i barnehage og hun sa at man kunne ta av sykedagene til barna (de man har 20 dager av, 10 hver)

For det heter at de skal brukes når barnet er sykt eller når den eller de som passer barnet til daglig ikke kan passe dem den dagen.

Hvis man f.eks har dagmamma kan jo dagmammaen bli syk og da må du bli hjemme. Og for noen blir dette fort mange dager, men i en barnehage er det vel max 5 dager i året og det er jo egetnlig ikke mye heller.

Skrevet

Hadde planlegging dag i bhg til jenta vår en dag for noen uker siden, og jeg fikk ta ut egenmelding for sykt barn...

Skrevet

Egenmelding for syk barnepasser her og!!

Skrevet

Offisielt skal man vel ta permisjon uten lønn eller feriedager når det er planleggingsdag i barnehage, skole og SFO. Det er ikke presisert i noen lov at man kan ta "sykedagene" til ungene til dette, selv om dette gjøres noen steder. Så det er vel opp til arbeidsgiver og hva denne aksepterer å betale for.

Skrevet

Det er ikke meningen å bruke sykt barn dager til dette, dette går ikke under syk barnepasser heller. Men det er klart policyen varierer. Alle jeg kjenner tar fleks eller ferie.

Dersom du ikke har ferie igjen, ville jeg bedt om permisjon uten lønn, det får du høyst sannsynlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...