Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2006 #1 Skrevet 12. oktober 2006 minsten er 9,5 mnd! (født for tidlig) og får mat sånn ca 23/00 (våkner) og når han ellers våkner om natta.... kanskje 2 ganger.. kan dere hjelpe meg i gang? tips til hvordan jeg skal gjøre detta? hvor lang tid tror du det tar? tar ikke smokk jeg tar nok minsten opp og bysser når minsten våkner
Gjest Skrevet 12. oktober 2006 #2 Skrevet 12. oktober 2006 Hei! Det er bare å sette igang det, er egentlig ingen myk overgang. Bare å bestemme seg. Hos oss tok det to kvelder/netter med litt uroligheter, og så var hun avvent. Jeg kan bare snakke av de erfaringer vi gjorde oss da vi avvente, men jeg tror du gjør deg selv en stor bjørnetjeneste med å ta han opp og bysse når han våkner og egentlig skulle hatt mat. Litt av poenget med å avvenne er jo at de skal bli vant til å ikke få så mye "oppmerksomhet", om jeg kan kalle det det, når de våkner om natta. Vi snakket minimalt til lillemor, bare strøk og pusket, men lot henne ligge i sengen sin. Nå bruker hun smokk, så kan hende det trøstet godt nok. Er det noe i det hele tatt barnet ditt bruker for å liksom trøste seg selv? En koseklut? En bamse? Alt vil hjelpe ) Mitt beste tips er at du gjør dette når du har overskudd, og at du på forhånd virkelig har bestemt deg for å gjennomføre det. Prøv så godt du kan å ikke være en blautfisk, rett og slett. Når barnet våkner, og du skjønner at det ikke sovner igjen med en gang, gå bort til sengen og vis at du er der, kos og roe det ned, men la det ligge. Det skal på en måte lære seg at nå er det natt, og om natten sover vi, ikke spiser. Det må finne roen igjen. Både du og barnet har best av en god natts søvn, og heller litt mer mat på dagtid, enn måltider om nettene. Hvis da ikke behovet er kjempestort. Sett et klokkeslett for når natten er over, og når barnet kan få frokost ) Vi brukte og bruker fortsatt kl 6, selvom det nå er mer vanlig at hun får frokosten i 7-halv 8 tiden.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2006 #3 Skrevet 13. oktober 2006 ikke koseklut eller bamse eller lignende nei... Det er vel det med overskudd det har stått på :-D jeg er såå trøtt.. når han våkner - er jeg bare helt kake... eller/og så våkner kanskje eldstemann og så vekker lillemann og så frem og tilbake.... da vil jeg bare sove... vet jo at det er tidlig opp, så da er bare sengen i tankene... men jeg tror jo det går bedre enn jeg forestiller meg - faktisk - det er jo bare å bestemme meg............ og det er jo på tide.......
Tigerbabe Skrevet 13. oktober 2006 #4 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg skal også i gang med nattavenning.Har prøvd 2 netter, men jeg og faren er vel for blaute.... Babyen min spiser lite på dagen, men spiser som en ulv på natten, våkner gjerne 6 ganger om natten.Håper nattavenning kan gjøre at hun spiser mer på dagen og sover om natten. Lykke til -)
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2006 #5 Skrevet 13. oktober 2006 men når skal siste måltid være? når han legger seg (skive og mm) klokken ca halv åtte, eller når han våkner i 23 tiden??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå