Gå til innhold

Dere er sikker lei av å høre om dette...unnskyld...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men det har vært så stille i magen min de siste tre dagene. Det har jo vært spark, men ikke så mye... Har jo Babywatcher, og hjertelyden er som den alltid har vært, men klarer ikke å slappe av....

Tanken har jo streifet innom å ringe føden, men vil ikke forstyrre dem unødig og bli oppfattet som en hysterisk gravid kjærring... alt var super dupert på 3D UL for en uke siden....alt er vel bra da og?

Herreguuud, som denne panikken slår inn noen ganger...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er du langt på vej??

det kan hende den lille spiren har snudd seg inn mot ryggen...

tror ikke du skal begymre deg:) når du kjenner spark og alt er vel:)

Skrevet

Hvor langt er du på vei?? Man skal kjenne bevegelser hver dag. MOt slutten er det vanlig at bevegelsene endrer seg, men man skal kjenne babyen røre på seg! Dersom du fortsetter å være engstelig så synes jeg du skal ringe å høre,jeg:) Det er jo ikke noe særlig å engste seg hele tiden:)

Skrevet

Samme hos meg, vært ganske så stille noen dager. I natt var det litt action, men ikke så mye som det har vært. Jeg er nå to dager over termin. Velger å tro at det er på grunn av plassmangel, og at han forbereder seg på å komme ut. Så lenge hjertelyden er der, er nok alt i orden skal du se. Du er IKKE hysterisk - bare en god liten mamma som bryr seg. ;)

Skrevet

jeg er 28+5 i dag. Men det er liksom så lite liv, før kunne jeg kjenne masse spark på utsiden, det var riktig nok langt nede, sånn over skambenet, huden og fettlaget er jo ikke så tykkt akkurat der da men.... Jeg leser her, og alle kjenner så heftige spark høres det ut som...det gjør ikke jeg altså... jeg får bare sånn angst anfall noen ganger altså... at jeg tror liksom ikke at dette skal gå bra denne gang...med den lille....*sukk*

Skrevet

Hei Iselin.

Jeg hører nå egentlig til inne på dinbaby, men håper det er greit at jeg svarer deg allikevel.

Hvis du er engstelig og steresser deg opp, er det bedre at du ringer til føden, og snakker direkte med en jordmor der. Sannsynligvis er alt i den skjønneste orden, men er du engstelig stresser du opp babyen også. Da kan det være greit å høre noen beroligende ord;-)

De aller fleste kjenner på den panikken du beskriver, og det er ikke noe unormalt med det. Dessuten er jeg av den oppfattelsen at det er bedre og ringe en gang for mye enn en gang for lite.

Klem fra Binse.

Skrevet

Bevegelsesmønsteret hos meg endret seg jo lengre ut jeg kom. Ikke så mye sparking på slutten, mest glidende bevegelser. Fikk tips om å spise/drikke noe søtt og/eller kaldt. Da hender det som oftest at jeg får kraftigere bevegelser. Dette går så bra så, vennen. :)) Sikkert en sunn og frisk liten go;baby i magen din.

Skrevet

Takk for svar jenter...Dere er gode å ha altså... Sjansen for at alt skal gå bra når jeg er så langt på vei som jeg er, er det ikke? Også når jeg så at alt var ok for en uke siden?

¨Hos meg hjelper det ikke å drikke kaldt eller spise noe søtt heller, ingen reaksjon på det heller. Men det har det aldri vært egentlig.

Det er liksom ikke sånn at jeg stresser rundt så mye, men det ligger liksom i bakhodet å ulmer... I dag har jeg vært mye på farten og på trening, og når jeg er opptatt tenker jeg ikke så mye på det... Men nå er jeg alene hjemme og da begynner jeg å tenke....

Skrevet

Kanskje det kommer litt mer bevegelser når du får slappet av litt. Du har jo vært så aktiv i dag, og kanskje har det vært masse liv uten at du har tenkt så mye over det. Ellers så er det bare å ringe ned på føden vet du. :) Ikke noe problem å komme inn til en liten sjekk hvis du ønsker det.

Skrevet

Om det er stille i morgen, ringer jeg føden... Kan jo høre hva de sier iallefall.... Til nå har jenta hatt et sånn mønster at det har vært veldig aktivt et par dager, også et par dager rolig...og so on... Kanskje det er tid for aktivdag i morgen igjen... Håper det, det at hun sparker er jo kosestunden vår... Håper jeg slipper å forstyrre føden..vil jo ikke være til noen plage.... Tusen takk for svar altså... alt er sikkert bra med tulla...får prøve å tenke sånn iallefall, hun kan jo ha snudd seg...

Skrevet

Jeg fatter ikke hvorfor dere ikke ringer føden hvis dere er bekymret???

Alt går sikkert bra, men dere har vel f.eks lest om kibimor?? Hvor alt er bra t.o.m på overtid og alikevel dør babyen???? ALT kan skje. Og selv om ALT var bra for en uke siden så trenger ikke alt være bra i dag??

Sorry, men jeg tror ikke man skal være så redd for å ringe å mase. Er man veldig bekymret SKAL man ringe! Og da mener jeg selv om man hører hjertelyd!

Ring å forklar i alle fall hvordan du har det. Hvis de sier at du skal slappe av og ikke bekymre deg så hør på de!! De har i alle fall erfaring og ekspertisen!!!!

Lykke til!!!!

Skrevet

Uææ..nå ble jeg enda mer nervøs... Har fødeplass på barsel B på Ullevål.... Kan jeg ringe når som helst?

Skrevet

Ja, du kan ringe når som helst!!

Gjør det du! Ikke tenk på at du forstyrrer noen!!!

Lykke til!! Det går nok helt sikkert bra! -men ring!! Så får du slappet av også.

(ikke meningen å skremme deg men.....)

:-)

Skrevet

ikke tenk på at du forstyrrer noen, det er jo derfor de er der. var på sykehuset i går fordi jeg trodde jeg hadde premature rier, noe som viste seg å være feil, men de var kjempe hyggelige og sa at det var bare å ringe om det skulle være noe en annen gang.

er livmoren din "riktig" plasset da? hvis den er foran kjenner man jo ikke spark så tydelig... alle barn er jo forskjellig, alt er sikkert i den skjønnest orden. hold meg oppdatert:)

lykke til:)

Skrevet

Ring, ring, ring, ring!!!!

Jeg hadde det på samme måte forrige uke og ringte føden på Riksen der jeg skal føde. Ble ikke tatt for å være hysterisk eller noe. Fikk komme inn til en sjekk midt på natten. Alt var heldigvis bra, hun hadde bare en rolig dag eller noe. Men de sa man skulle ringe, heller en gang for mye. Du kjenner din kropp og din baby's bevegelsesmønster best.

De tar sånne ting veldig alvorlig, og om noen skulle mene det er hysterisk - ja hva så? Vi snakker om et lite liv.

Jeg har dessuten en teori om at jo mer nervøs, stresset og redd man blir, jo roligere blir babyen....den blir påvirket liksom.

Kan ikke beskrive hvor deilig det var etterpå, hvor rolig jeg endelig ble da jeg fikk bekreftet at alt var ok. Hun i magen derimot, fant plutselig ut at hun skulle holde meg våken i lang tid da jeg endelig kom hjem og i seng. :-)

Skrevet

Jeg ville ringt i kveld hvis jeg hadde vært bekymret, ingen grunn til å vente, de på føden vil ikke tro du er hysterisk! En bekymret mor er alltid god nok grunn til å ringe! :-)

Skrevet

Jeg ringte da føden og fortalte de min bekymring, og de ville jeg skulle komme ned med en gang til sjekk... Kastet på meg noen anstendige klær og suste ned til Ullevål.

Først tok de sånn ctg eller hva de kaller det, de sjekker hjertelyden på den lille og om jeg hadde rier, men det hadde jeg jo ikke, det visste jeg jo..:) Hjertet var normalt iallefall, steg og sank som det skulle :)

Så ble måtte jeg vente på en lege, som skulle ta ultralyd. Ventet en god stund, akkurat det var litt kjedelig. Men det rullet så mange nydelige nyfødte babyer forbi meg atte...:) *sukk* Men iallefall...så kom legen, en fantastisk dame...det må jeg si. Hun skjønte at jeg var bekymret, og at jeg ikke skulle tenke på at jeg maste på noen eller oppførte meg hysterisk. Og vi snakket masse masse, og vi undersøkte, og da så vi at jenta var langt fra stille. Hun strakk seg, bøyde hodet bakover, og så kjempe godt at hun smattet...fantastisk. Så også den lille stumpen hennes bakfra...hehehe..:) Morsomt.

Alt er bra med den lille jenta vår og jeg kan slappe helt av. Hun lå med hodet ned, akkurat som hun skulle, med bena opp i den litt forranliggende morkaka, derfor jeg ikke kjenner så mye spark sa hun. Men uansett, legen skal ha all skryt altså, hun var helt fantastisk, rolig, forstående...ja... Jeg er sjeleglad for at jeg har fått fødeplass påUllevål. Så alt er bra med oss begge. Nå har jeg akurat kommet hjem, og nå skal jeg hoppe rett i loppekassa....gleder meg til å sove nå ja...:)

God natt jenter..:)

Skrevet

Hei Iselin:) Jeg hører også til på DinBaby, men sender deg noen ord likevel. Jeg har en datter på litt over 3 mnd. Hun var aldri spesielt aktiv i magen. Hadde det akkurat som deg. Veldig bekymret over det! Hørte om alle som kjente så kraftige spark at magen flyttet seg omtrent. Gjore aldri det jeg.Hjalp heller aldri med kalde søte drikker. Men alt var i skjønneste orden. Noen barn er roligere enn andre. Ikke alltid de "freser" rundt inni der:) Jeg ringte mange ganger til føden og til jordmor. Det er derfor de er der. De sa til meg at hvis det var veldige forandringer i bevegelsesmønsteret, var det greit å ta en sjekk. Men det høres nå egentlig ikke sånn ut i ditt tilfelle:) Men! Er du bekymret, roer du deg etter en sjekk:) Og som noen andre her sa: Du er ikke hysterisk! Bare en god mor:)

Skrevet

Så bra! så akkurat nå at du hadde vært til sjekk:) Godt å høre at alt var bra:) Ha en fin dag!

Skrevet

Etter jeg så tulla og legen forklarte at hun så helt perfekt ut roet jeg meg igjen, hun legen sa jo at hun var kjempe aktiv inni magen der. Og sovnet etter jeg hadde skrevet inn her når jeg kom hjem. Og godt var det....

Hun har nemlig snudd seg med hodet ned, og jeg har en forranliggende morkake på toppen, sånn at nå ligger hun å sparker rett i morkaka, det er derfor ikke jeg kjenner sparkene så kraftig...

Jeg ble bare så godt motatt der i natt altså, det var utrolig deilig å få undersøkt det..:)

Takk for gode ord jenter...:) *stoor klem*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...