Gå til innhold

Da er vi foreldre til ei lita prinsesse!! =)


Sprudle *født en liten jente*

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Samboeren til Sprudle igjen.

 

Som annonsert i går kveld hadde vi et planlagt keisersnitt i dag. Det startet noe dramatisk da jeg fikk beskjed i går kveld kveld at jeg "var på trygg grunn" om jeg var på sykehuset i 10 tiden. Kl. 8:30 får jeg telefon med beskjed om komme umiddelbart. Rakk henne akkurat før hun ble trillet ned.

 

Jeg ble satt i garderoben og kledde meg i grønt og deretter satt i "pappa stolen" mens min kjære ble vasket og fikk bedøvelse. Når alt var klart ble jeg kalt inn og plassert trygt ved hodet hennes (bak et stort forheng). Selve inngrepet var ikke noe hyggelig, da det var svært ubehagelig for henne og det hadde kommet så overaskende på. At det var 12 grønn-kledde til stede hjalp heller ikke =)

 

Ca. 4-5 minutter etter inngrepet startet ble vi foreldre til verdens nydeligste jente kl. 10:27!! =) Jeg fikk bli med inn på rommet ved siden av sammen med babyen der de vaska henne og sjekket om alle funksjoner var fungerende. Hun slet litt med lungene og de måtte "støvsuges" for fostervann. Det ble da et kjapt møte med mor før vi ble tatt til nyfødtavdelingen mens mor ble sendt til overvåkning.

 

De ville gjerne at hun skulle puste selv, men etter 2 timer med "streving" ble de nødt å legge inn et rør i nesen og etterhvert også 1 i munnen. Hun slapp derimot kuvøse.

 

Hun ble veid til 2180 gram og er faktisk litt blubbete =) Lengde har de ikke tatt da dette ikke er relevant for behandlingen og bare vil stresse henne. En av jormødrene tippet "noen å 30 cm".

 

Etter 3-4 timer fikk mor sitt barn på brøstet i 30-45 min før hun ble kjørt til barsel. Hun er i grei form men selvsagt sliten og slått ut etter operasjonen. Har naturlig nok hatt endel smerter etter bedøvelsen gikk ut, men skal i følge planen stå i kveld og gå i morgen.

 

Prinsessa vår har hatt en fin utvikling og jormødrene er veldig fornøyd med henne =) Nå i kveld har de satt surstoffet hun får veldig lavt "nesten ingenting" ifølge jordmoren og vi håper hun puster av seg selv iløpet av morgendagen.

 

Hun er kjempeliten og helt fantastisk nydelig! =) Hun gjør ikke så mye ut av seg enda, men blir sinna hvis hun ikke får ligge i fred =P

 

Vi sitter fremdeles ganske sjokkert tilbake over å plutselig ha blitt foreldre... Men usikkerheten for at noe skulle gå galt er borte og har gått over i glede for å ha blitt foreldre.

 

Dere som ikke har fått barn før, gled dere, det er fantastisk =)

 

Bilder av nurket=) : www.zt.no/baby.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye til dere!! Har tenkt på dere gjennom dagen.

Så flott at alt gikk bra selv om det ble litt hektisk på morgenkvisten!

 

Håper mammaen kommer seg snart og at lillejenta også blir sterkere de neste dagene!

 

Lykke til med de neste dagene og ukene og kos dere masse med deres lille prinsesse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er like langt som meg... Den jenta der var så aldeles nydelig!!!

Gratulerer til dere alle tre:D

 

Mange klemmer sendes i deres retning!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så lita å søt :D Du får hæls mammaen! Oi kor æ glæda mæ tel babisn vårres kommer ut... men kan få vent nån uka tel da ;D Fikk frøkna 1 mnd før tia og da satt vi som to spørsmålstegn og glist å så på frøkna vårres ;D

 

Kos dåkker kjæmpe masse med pia dåkkers :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at dere deler opplevelsen med oss, og for de fantastsik søte bildene av en fiks ferdig vakker liten jente !

(SÅ rart å tenke på at min junior i magen er SÅ ferdig allerede nå!)

 

Lykke til til dere alle tre - dette går jo kjempefint !!

Jeg var selv på denne størrelsen da jeg kom til verden, og lå i kuvøse flere uker - men har ikke hatt noen problemer at noen art i etterkant, så dette går veien !

 

Stor klem til dere

fra

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ÅÅÅ, gratulerer. Hun var jo nydelig. Og så "ferdig".... Jeg er selv i uke 31, og det er uvirkelig at barnet i magen er blitt en ferdig baby....

 

Lykke til alle tre, og håper mor og baby har det fint..:o)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! For en nydelig datter dere har fått.

 

Har tenkt masse på dere idag. Håper det lille nurket blir fort sterkere og at mor kommer seg raskt også.

 

Lykke til fremover og gratulerer igjen med en nydelig prinsesse:-)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer så mye med den lille jenta deres, håper dere får en veldig fin tid fremover og koser dere masse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER kjempemasse!!! Enig med de andre her som syns det er spesielt at vi alt har kommet så langt at underene våres kan komme til verden uten store komplikasjoner nå, og faktisk er så nydelige og fiks ferdige:)

Kos dere masse alle 3!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åhhhh, for ei vakker prinsesse:-)

 

Godt å høre at alt har gått så bra og takk for at dere deler denne opplevelsen med oss.

 

Lykke til videre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!!! dere har all grunn til å være stolte for det var en nydelig liten jente dere har fått... Lykke til framover i ventetida til dere får henne med dere hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ei nydelig lita jente:) Sender masse gratulasjoner til både den nybakte pappen og den nybakte mammaen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! en nyyydelig liten jente med masse(!) hår!!! Jeg tenkte på dere hele dagen igår. Lykke til videre, vi andre får vel vente litt til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...