ayme Skrevet 12. oktober 2006 #1 Skrevet 12. oktober 2006 Hjelp meg!!!... Jeg har en sønn på 3 år som fikk et innfall om å ta en stein å ripe litt i lakken på naboens panser... Så da lurer jeg på: hvilken forsikring er det som skal dekke dette? Forsikringsselskapet vil gjerne ha det til å være innbo forsikringen vår, med en egenandel på 3000;-, men jeg kan ikke skjønne det når bilen faktisk ikke stod på vår eiendom men på naboens... Lurte kanskje på om det var reiseforsikringen vår eller barneforsikringen vår. Noen som har opplevd det samme? Har også vært snakk om hva jeg kunne gjort for å unngått dette, men skulle jeg holdt han i bånd da eller?... Alle svar motta med takk:-) ayme
trillemamma Skrevet 12. oktober 2006 #2 Skrevet 12. oktober 2006 Ikke jeg, men jeg kjenner noen som har vært igjennom det samme. Der måtte foreldrene til barna dele regningen. Jeg vet ikke hvordan dette ble gjort, om noe forsikringsselskap tok seg av det, eller...
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2006 #3 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg fant en artikkel om dette fra 2000. Din sønn er jo veldig ung, så det er nok ingen som kan påstå at han gjorde det med ond hensikt. Han er jo under 7 år også, og uten egen skyldevne som nevnt i artikkelen. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=1008030 Vi foreldre blir nok mer økonomisk ansvarlige for det ungene gjør når de er større og det ikke er et rent uhell som skjer. Du får høre med forsikringsselskapet ditt om hvilken forsikring som best dekker slikt.
ayme Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 17. oktober 2006 Hei igjen, Etter å ha vært i nærmere kontakt med forsikringsselskapet mente de at sønnen min på 3 år ikke kunne stilles ansvarlig for dette pga alderen. Det gikk da på om vi som foreldre kunne stilles til ansvar, og i dette tilfellet kunne vi ikke det. Høres jo helt sprøtt ut, men rettslig er ikke vi pliktige til å dekke dette...
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2006 #5 Skrevet 19. oktober 2006 Nei, det er nok riktig at dere ikke er rettslig ansvarlig for hva en 3-åring gjør, men naboforhold kan også være viktig! Jeg ville nok ha erstattet skaden likevel, bare fordi jeg ville satt pris på at mine naboer gjorde det samme om deres unge hadde vært litt for ivrig på min eiendom. En nabo som parkerer bilen sin på sin egen eiendom har jo ikke vært direkte uaktsom heller...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå