Gå til innhold

Hvordan klarer dere å leve på OS?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan man skal kunne klare seg på OS..

Nå har jeg bare 1000kr i husleie men hadde aldri klart eks 4-5000kr i husleie i mnd pluss strøm regning..

Hurra for kontant støtten som begynner neste mnd.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lever fint på bare OS jeg da. Betaler dessuten 7000kr i mnd på lånet å i tillegg kommer strøm,forsikringer,tlfregninger,kabel,internett,kommunale avgifter,festeavgift å alt annet som følger med.

Men må innrømme at det blir deilig å få KS :) Endelig skal jeg få kjøpt meg litt klær. Får også den fra neste mnd.

Skrevet

Hva? Du kan jo ikke leve fint på OS som er på 9700 (eller stemmer ikke det..?) visst du betaler 7000 i mnd på lån og så alt det andre i tillegg pluss mat... Du er jo nødt til å ha mer enn det! Og visst du ikke har det så vil jeg gjerne ha gode tips om hvordan du klarer å få pengene til å strekke til...

Skrevet

får 9200 i os, dobbel barnetrygd (1940,-) ekstra småbarnstillegg (660,-) bidrag (minstebidraget er 1250,-) og gjerne bostøtte. Så sitter med litt over 9600 i mnd da... :) og 7000 ut i lån...

Ikke fett, men det går :)

Skrevet

til Charlie 21 og dere andre...

hva er kontantstøtte - og hvem får dette????? jeg lever på OS - blir ikke rik av det nei...

Skrevet

Selfølgelig har jeg mer enn OS. Men når man sier at man lever på OS så betyr det at man bare har den+ de andre stønadene man har rett på når man har OS. Dvs barnetrygd,bidrag,bostøtte.

Skrevet

Man får kontantstøtte fra mnd etter barnet har fyllt 1år dersom det ikke er i barnehage. Man kan også få redusert kontantstøtte dersom barnet er i barnehagen deltid.

Alle kan få dette, gifte og single :)

Skrevet

små barn tillegg??? det fins vel ikke lenger?

Skrevet

Nei men det er noe som heter ekstra småbarnstillegg nå :)

Skrevet

hei. aldri hørt om ekstra små barns tilegg. hva er det?

Skrevet

ekstra småbarnstillegg er på 660,- og er noe man har rett på dersom man har full os.

Skrevet

glemte å skrive at man kan få det frem til barnet fyller 3 år.

Skrevet

Det er vel ingen som lever på bare os?

jeg får os, dobbelbarnetrygd,bidrag,bostøtte og nå oxo lån/stipend...

total ca 23000 i mnd...klarer med kjeeempe fint!

synes nesten det er flaut når noen spør hvordan det går økonomisk å være aløenemamma, har jo mer enn de fleste....

sitter igjen med ca 16000 etter regninger og lån

Skrevet

16 000 ja, da lever du godt... her kan jeg ikke si at jeg sitter igjen med så mye :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...