Gå til innhold

Får ikke bestemme noe selv


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir så oppgitt, svigermoren min skal bestemme alt!

(Er adoptert selv) Jeg og kjæresten min snakker om adopsjon når vi skal ha barn en gang, svigermor mener at når vi adopterer så kan barnet ha sykdommer fra det lande vi velger å adoptere fra... det mener jeg er tull, blir litt såret av at hun sier det med tanke på at jeg er adoptert. Hun mener at de som adopterer bort barnet sitt ikke er noe glad i akkurat det barnet som blir adoptert bort. De adopterer jo bort barnet sitt for at de vil at barnet skal få en fin fremtid og et bedre hjem, økonomien deres har nokk mye og si også. Jeg er enebarn hun synes sååååååå synd på meg for at jeg ikke har søsken, jeg stortrives uten fordi jeg er vant med og være enebarn. Har levd sånn i 19 år nå har ikke savnet søsken enda... Vi vil bare ha et barn

selv, da sier hun "stakkars barn" . Hun har 4... Gruer meg nesten til den dagen jeg får et barn, vil ikke at hun skal bestemme over barnet vårt.

Hilsen fortvilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff. . Svigerforeldre kan være noe #)(#%#= - noen ganger. Men, på en annen side, så er de utrolig kjekke å ha også. Synd det du skriver! Men, kan jo være at saken blir helt annet når dere får egne barn uansett, adoptert eller ikke :)

 

Tror du bare skal ta det som en klype salt, du og mannen din bestemmer dette HELT alene uansett :) Så hun har ingenting hun skal "bestemme" i den saken der!

 

Dette går jo utover deg også, psykisk. Så bare tenk, at dette er noe som dere bestemmer selv!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ikke lett...du får kanskje enten prøve å forklare for henne at dere ikke er enige i hennes meninger og at dette er noe dere bestemmer over selv. Eller kanskje det letteste er å ikke si så mye til henne, bare prøve å ikke bry seg. De tingene hun sier er sårende, men kanskje er det fordi hun er redd og usikker selv. Det er jo sant at adopterte barn kan ha sykdommer, og det kan biologiske barn også. Sånn er det bare.

Angående søsken så er det helt opp til dere selv hvor mange barn dere ønsker å ha. Jeg selv hadde masse glede av mine søsken og har det fortsatt, mens andre synes søsken bare er noe slit og mas. Folk er forskjellige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

uff uff.. er, eller har, overhodet ikke vært i samme situasjon, men følte virkelig med deg i det du skrev. svigermødre pleier å ha en mening om det meste, og vet alltid hva som er det "riktige". Og det er ofte innenfor tema som er litt sårbare og personlige.. Men ting er ikke slik svigermor sier! Bare husk på at dette er ditt og kjæresten din (og kanskje et lite barn etterhvert;)) sitt liv, og ikke noen andres.

 

Det er vanskelig å gi noen gode råd, annet enn å si at du må bare lukke ørene av og til, og si til deg selv at du har rett.

 

Jeg ønsker deg i allefall all lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange foreldreløse barn for at foreldrene har omkommet og. det bør hun tenke på. ønsker dere lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Kjære mor og svigermor. Vi føler at vi har kommet litt skjevt ut i diskusjoner om hvor mange barn vi vil ha, og hvordan vi eventuelt skal få det eller dem. Dette er viktige avgjørelser som vi er helt bestemte på at vi to skal ta som par, ut fra hva vi mener er riktig for oss og som kjernefamilie. Vi er glade for at du har sagt hva du mener, selv om vi ikke er enige, men vi vil ikke at det skal bli et stadig tilbakevendende diskusjonstema som skaper konflikter og forsurer stemningen mellom oss. Fra nå av diskuterer vi det bare sammen som par."

 

Ikke forvent at hun skal forstå, eller gi slipp på sitt eget ønske om at barnebarnet skal være "sønnens kjøtt og blod", men sett grenser for tytet hennes og forlang at hun respekterer at hun ikke har rett til å gni inn sine meninger og påvirkninger hele tiden. Noen mødre må oppdras i lang tid for å lære seg at de ikke bestemmer mer over sine voksne barn enn de bestemmer over andre voksne, og at voksne barn og svigerbarn har samme krav på respekt som andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere svarer meg.

Godt å høre at dere mener det samme som meg.

Tror nok ikke jeg kommer til å ha så mye med svigers å gjøre

orker ikke noe mere styr fra dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner du blir irritert over svigermoren din. Det er noe bare du og kjæresten din bestemmer. Det må hun respektere om hun vil eller ikke. Regner med at hun blir glad den dagen barnebarnet kommer.

Da har hun vel glemt alt hun nå sier. Hadde jeg vært deg ville jeg ikke diskutert det mer med henne. Man blir bare irritert og lei seg. Er jo ansett 6 år til dere kan adoptere,får håpe hun endrer mening med tinden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Du er jo ennå ung og mye kan endre seg når dere bestemmer dere for barn. Det er direkte uvitenhet fra din svigermor, ingen tvil om det. Det er heldigvis ikke hun som bestemmer, hennes oppgave er å være bestemor og like glad i sitt adopterte barnebarn som i sine egne. Det blir jo et eget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis så har ikke jeg sånne svigerforeldre, de har nemlig adoptert 3 barn selv. Og hun gleder seg sånn til å bli bestemor. Og når hun fikk se ul bildene rant bare tårene hennes;)

Når det gjelder sykdommer, blir disse barna sjekket for både det ene og det andre. Blir jo sjekket mere enn barn i norge...Så sykdommer det er det miste problemet tror jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...