Urtete Skrevet 12. oktober 2006 #1 Skrevet 12. oktober 2006 Synes å se i flere innlegg at du har et litt annet syn på helse enn mange andre. Interessant å se!) Jeg har de siste årene begynt å forstå at det ikke er bare "skolemedisin" som er løsenet på alle problemer. Har vel egentlig fått utvidet horisonten min en god del de siste årene (og søker fremdeles!). Har blitt veldig nysgjerrig på mangt og mye alternativt... Har du utdanning innen alternativ medisin? Virker som du kan så mye, sjø... ;o)))
Attpåklatten :-)™ Skrevet 12. oktober 2006 #2 Skrevet 12. oktober 2006 Hei Urtete, Har igrunnen alltid vært interessert i urter, og alternativ behandling. Kan huske at jeg allerede som tenåring syntes dette var spennende - og det bor nok en liten heks i meg;-)) Har ingen formell utdannelse innen alternative behandlingsmetoder, men har gått kurs i ernæring, urter, vit/min etc. Har også tidligere jobbet innen helsekost, for en produsent, og lært mye gjennom det. Samarbeidet mye med alternative behandlere som homeopater, biopater, helhetspraktikere, phytoterapeuter osv. og snappet opp litt her og der:-) Har også brukt mye homeopati på både meg selv og barna mine fra de var små, med gode resultater:-) Er også intr i healing og har lyst til å utvikle videre noen evner som ligger der:-) Men alt til sin tid tenker jeg. Og jeg vet at alt skjer når tiden er inne for det, så jeg venter nok litt til. Meditasjon er også et verktøy jeg har brukt i mange år og som hjelper meg bl a til å ta viktige avgjørelser etc. Og det er så mye spennende "der ute" og nysgjerrigheten har ingen grenser når det gjelder disse tingene, så det leses og absorberes, noe kjennes riktig mens andre ting får passere:-) Tror det er viktig å kjenne på intuisjonen og magefølelsen i mange sammenhenger, ikke bare fornuften.
Urtete Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 12. oktober 2006 Hvis noen hadde nevnt healing til meg for 10-15 år siden, hadde jeg fnyst høylytt! Nå synes jeg det er spennende! Verden er ikke svart/hvit og helt firkantet, det er noe jeg etter hvert har begynt å forstå... Vi har brukt både homeopati og akupunktur mye de siste årene. Går til seriøse behandlere som vet å henvise pasienten til allmennlege hvis de mener det er mest hensiktsmessig. De gir også gode (og interessante) råd om kosthold og ernæring. Meditasjonskurs står øverst på ønskelista mi. Har forsøkt meg på mange bøker om temaet, men det har ikke funka for min del.... Kanskje du har gode (og lettfattelige) bøker å anbefale? Og healing er forresten noe jeg kommer til å prøve snart - spennende! Vel... synes i alle fall at det er interessant å lese om dine erfaringer!) Ja, som f.eks. innlegget om hormonspiralen. At en spiral har slik virkning på kroppen var ukjent for meg, men når jeg tenker meg om er det kanskje ikke helt ulogisk! Kjenner for min egen del at det er fantastisk for kroppen min å slippe disse kunstige hormonene (p-piller)jeg har proppa i meg år ut og år inn...
Attpåklatten :-)™ Skrevet 12. oktober 2006 #4 Skrevet 12. oktober 2006 Det er viktig det du nevner, å gå til seriøse behandlere. Homeopatisk husapotek og reiseapotek anbefales på det varmeste! Jeg har aldri lest om meditasjon, men gått mange kurs. De kursene jeg har likt best er de guidede kursene hvor kursleder guider oss gjennom reiser som det kalles. Det er rene eventyrene altså:-) Har fått mange luftige opplevelser gjennom disse reisene. Vært ute og fløyet som ørnen, hatt ut av kroppen opplevelser, fått svar på viktige spørsmål jeg har stilt, møtt kraftdyret mitt, hentet energi, grått litervis med tårer, renset ut og masse masse mer spennende. Kjenner at jeg blir veldig engasjert her jeg sitter nå:-) Tror kanskje det er på tide med et nytt kurs snart:-)) Et tips er å melde seg på et slikt kurs i første omgang. Det tar litt tid å lære seg avslapningsteknikkene, eller rettere sagt å lære seg å slappe godt av:-) Håper det finnes dyktige instruktører der du bor!
Urtete Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 13. oktober 2006 Har gått på kurs i qi gong, og der hadde vi noen meditasjonsøvelser som var bare helt fantastiske! Instruktøren "tok oss med" på de utroligste "reiser" i det indre. Etterpå var jeg utrolig avslappet og hadde fått fornyet energi. Tror egentlig at dette var ganske lette øvelser for oss som var utrent i faget. Men det ga absolutt mersmak til å forsøke skikkelig meditasjon. Kan jo bare forestille meg hvor energigivende det må være!)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 14. oktober 2006 #6 Skrevet 14. oktober 2006 Da er det bare å sette igang Urtete:-) Det er så fantastisk når man faktisk klarer å finne noen essensielle svar - i seg selv, gjennom å f eks meditere:-)) Kroppen er et viktig verktøy i det de kaller livet vår;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå