Gå til innhold

Erfaringer med akupunktur som smertelindring ved fødselen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har prøvd?

Jeg har tenkt å prøve, og vil gjerne høre gode/ dårlige erfaringer fra dere som har prøvd det :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde akupunktur ved min forrige fødsel og det hjalp meg. Vi var på sykehuset fra 11 på dagen til 20 på kvelden uten at riene mine satte inn (kom inn med tegningsblødning, men ble ikke sendt hjem fikk jenta vår 03.45 på natta etter)

Vi fikk beskjed om å spasere tur rundt på området for å prøve å få i gang noen rier og vi gikk og vi gikk og vi gikk. Til slutt så hadde jeg gått så mye at beina var utslitt. Når riene endelig kom så fikk jeg akupunktur for å slappe av og spenne av i musklene og for smertelindring. Hadde nåler i panna, hånda og i korsryggen. Jeg følte de hjalp for kroppen ble mer rolig til å ta imot riene, men det endte med at jeg fikk tatt dem ut for nålene i ryggen gnissa mot skjorta mi og det var irriterende.

Kommer til å ha det som førstevalg på ønskelista mi denne gangen og.

Skrevet

Jeg fikk akupunktur da jeg fødte min sønn den 19 sept. 06. Jeg hadde kjempebra effekt av det. Følte at jeg klarte å slappe av mellom riene og sovnet faktisk litt. Samboeren min sa at jeg ble helt borte da siste nåla ble satt i. Akupunkturen tok begynnelsen og slutten av riene slik at pausene ble litt lenger enn 2 minutter (hadde ganske så tette rier på det tidspunktet). Hadde effekt i nesten 1 time før det var tilbake til de uutholdelige vonde riene igjen. Fikk epidural etter dette og tror ikke jeg hadde overlevd uten. Og alle sier jeg har hatt en grei fødsel som "bare" varte i 6 timer fra vi kom til sykehuset med 3-4 cm åpning til den mest fantastiske gutt på jord ble født! Det er verdt det!

Jeg hadde på forhånd tatt modingsakupunktur som jeg tror gjorde at fødselen satte i gang samme kveld/natt. Har hørt at effekten er bedre dersom du har forsøkt akupunktur tidligere, men vet ikke om dette stemmer. Anbefales på det sterkeste!

Skrevet

Jeg fikk, men merket overhodet ingenting.

Skrevet

Ha ha... Da vil jeg ha og:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...