Gå til innhold

Hvordan få ham til å drikke Prosobee? Smaker vondt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemannen er snart 9 mnd og reagerer med utslett rundt munnen samt sliming hvis jeg gir så mye som en teskje kumelk, har kun prøvd denne mengden. Gir ikke vanlig mme da han har fått atopisk eksem av dette før, prøvde nå for å se om han har vokst av seg barneeksemen, men den gang ei. Har tatt RAST (allergi prøve) hos fastlege men svaret foreligger ikke enda.

Begynner å få veldig lite morsmelk, og har da vært ute og kjøpt soyamelk (prosobee)

MEN:

gutten NEKTER å ta flasken, hvis jeg tvinger i han en dråpe melk skjærer han grimaser, vil heller ikke ta det på glass, lukter melken milevis før jeg kommer....

noen som har noen gullråd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan blande med morsmelk i starten og evt litt sukker

dag 1: 3/4 mm og 1/4 prosobee

dag2: 1/2 mm og 1/2 prosobee

dag3: 1/4 mm og 3/4 prosobee

dag 4: prosobee

et annet alternativ er innledningsvis å tilsette 1/2 ts sukker per 100 ml som gradvis fjernes

dette har jeg hentet fra meadjohnson som lager prosobee og nutramigen

lykke til

Skrevet

Jeg har aldri fått min jente til å drikke Nutramigen eller Profylac. Har prøvd alle råd jeg har kommet over. Vi kan ikke i Prosobee pga allergi mot soya. Mange barn utvilkler allergi mot soya når de har kumelkproteinallergi.

Min snelle er 15 mnd nå. Hun får enda litt morsmelk, men ellers drikker hun vann og juice. Hun får 500 mg kalsium og D-vitamin dråper hver dag. Har vært hos ernæringsfysiolog som sier barn klarer seg fint uten melk så lenge de får kalsium.

Lykke til!

Skrevet

Kan du ikke bare gi vanlig soyamelk eller rismelk? Kalktabletter kan knuses og gies i maten eks grøten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...