Gå til innhold

Nå MÅ jeg komme meg i dusjen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til legen snart, den ekle GU står for tur. Skjønner ikke at man aldri blir vant til den benken.

Har noen erfaring med hormonspiral?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt vanlig spiral en gang, aldri mer.....og hormonspiral ville jeg ikke satt inn! Flere venninner av meg som har dårlig erfaring med den, mistet mensen helt, psykisk ubalanse, nedsatt energinivå etc....

Jeg lærte en gang av en av Danmarks ernærings/helsekostguruer, at når man setter inn spiral, så tuller man med rotchakraet sitt ( et energipunkt som styrer følelser som sex og sinne bl.a) og at det da kan bli ubalanse i disse.......og når jeg ser på psymptomene som de nevnte venninner fikk så ser jeg også sammenhengen. Skremmende nok......

Skrevet

Nei, den benken blir jeg heller aldri komfortabel med....:))

Har hatt maaange GU, men det blir nok aldri en "vanesak"!

Ingen erfaring med hormonspiral. Har gått på p-piller i mange år, men nå er det slutt altså! Gubben steriliserte seg (frivillig!!!) etter siste barnet, så nå slipper jeg å stappe i meg disse kunstige hormonene!

=0)

Skrevet

Det med sterilisering gjør det så definitivt da. Helt stopp i produksjonen. Vi er jo ganske gamle, ihvertfall tilsammen, og skal jo egentlig ikke ha flere. Kan jo fremdeles ombestemme oss, selv om de sjansene kan regnes i promille :o)

Skrevet

Ja, det er definitivt... Men vi er så enige om at vi har fått de barna vi skal ha, så for oss er det en avgjørelse som er vel gjennomtenkt og gjennompratet. Ingen av oss føler noen som helst sorg med tanke på at dette er en endelig beslutning. Vi var helt enige om dette fra det tidspunktet minstebarnet ble født faktisk!

Og gjett om det er praktisk!!! ;o))))

Skrevet

Jeg har veldig go erfaring med hormonspiral, da jeg har veldig riklige menstruasjoner. Den gjør nemlig slimhinnen i livmoren tynn, så man blør mindre og 40% mister mensen. Har vel hatt den 10 år tilsammen tenker jeg. For meg så betydde det faktisk at jeg blev piggere og fikk en bedre blodprosent.

Er dessverre siden jeg var 17 år operert for cyster på eggstokken flere ganger, og sist så fjernet de en eggstokk. Så nå har jeg tatt en liten pause med den.

Utrolig at jeg har fått 4 barn:-)

Skrevet

Hadde også god erfaring med hormonspiral, deilig å slippe blødningene. Ingen bivirkninger ellers, i alle fall betydelig mindre enn med p-pillene eller vanlig spiral. Ble sterilisert under keisersnittet nå i juli.... så nå er det slutt :-D. Får vel slite med mensen igjen, da, og PMS :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...