Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #1 Skrevet 11. oktober 2006 Datteren vår på to år og to måneder ble henvist til røngten etter to års kontrollen fordi hun bare er 78cm høy. Hun har ikke dvergvekst, og motorikk og alt er bare bra, men er alt for lav for alderen. Fikk svar på røngten om at vi må videre til barneklinikken på Ullevål for videre utredning da noe er galt. Er så bekymret nå! Noen som har vært borti dette før? Hva kan det være som er galt i så fall? Prøvde å spørre legen, men hun ville ikke svare på det, sa at det måtte de sjekke på sykehuset.
Dano Skrevet 11. oktober 2006 #2 Skrevet 11. oktober 2006 vet ikke hva det kan være, men ville bare ønske dere lykke til, og gi deg en go klem.........:-)
Laurine Skrevet 13. oktober 2006 #4 Skrevet 13. oktober 2006 Hei på deg Hilde ! Datteren min er også ganske liten uten at jeg vet nøyaktig høyde. Skal på 2 års kontroll førstkommende tirsdag. Selv var jeg veldig liten og mye mindre enn jevngamle unger. Da jeg begynte som 7 åring i 1. klasse var jeg 110 cm høy og veide 16 kg. Et lite spøtt..... Nå er jeg snart 38 år og fremdeles ikke særlig stor. Rager 154 cm over bakken, men er fornøyd med det. Tror ikke du skal bekymre deg med det første, men det er jo bra at de sjekker. Hun vokser vel slik som andre unger gjør, i rykk og napp. Lykke til !
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 13. oktober 2006 #5 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg var 75cm ved 2års kontrollen jeg ;o) Og det er ikke rart for mamma er lav 148cm og bestemor osv... Jeg selv er blitt 150cm. Hvor høye er dere selv, er dere høye, så er det grunn til beskymring ja.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2006 #6 Skrevet 15. oktober 2006 Fetteren min er 6 år og 106 cm høy, men han har overhodet ingen problemer bortsett fra at han er lav. Tror det er vanlig å gå til oppfølging på sykehuset bare for å følge med hvordan det går og eventuelt om man skal begynne med hormoner. Det er jo noen som må begynner med hormoner. De har sikkert sett på røngten at skjelett utviklingen ligger litt tilbake slik at de vil følge dere opp på barneavdelingen. Det er sikkert ikke noe annet galt :-)
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2006 #7 Skrevet 17. oktober 2006 har du fått noe mere svar fra legene nå? dattern min er rundt 80 cm, og er to år, så hun har time på sykehuset neste tirsdag til røngten....hva kan de evt. gjøre da? jeg er også lita og tynn, så det er sikkert arvelig, men hun er ganske tynn i tilegg til tross for at hun spiser som en helt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå