Gå til innhold

Hai!! Hva skal barna deres hete??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har ikke helt bestemt oss enda, men mine favoritter er:

 

Sandra Elise

Kim Daniel

Kim David

Jonathan

Ronja

 

Det vi HAR bestemt oss for er at vi skal ha dobbelt navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har disse favorittene foreløbig:

 

gutt: Aron Sverre

jente: Mona Lovise

 

Men det kan hende vi har endret mening til gullet popper ut i januar.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venn som skal bli pappa og jeg skal være fadder til ungen, men fikk helt bakoversveis når jeg hørte navnet. Jeg søkte litt rundt på nettet og fant denne siden. Her ser jeg visst at navnet ikke var så uvanlig i forhold til mange av dere.

 

Men i alle dager. Er det noen av dere her inne som skal stå på siden av en fotballbane å heie på unga deres?? Skrike alle disse utrolig vanskelige dobbeltnavna utover banen el. lignende??

De stakkars unga skal bruke dette navnet når de blir eldre. Er det ingen av dere som tenker på det?

Skjønner at dere syns deres egne unger er spesielle, men det finnes da grenser? Hvorfor ikke bare Kari el Ola? Noe kort og enkelt?

 

Hva skal en unge/person med ett navn som kun står på førerkortet uanset?

 

Jeg blir provosert når jeg hører om forledre som gir unga deres navn som gjør dem til mobbeoffere allerede før dem er født.

 

-f

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, Kari eller Ola?? huff du var vel oppfinnsom, vi er i 2006 hvis du ikke har fått med deg det.. Skjønner godt at folk vil ha spesielle navn på barna deres jeg.. Det er deres avgjørelse uansett. Og når de blir eldre så blir det mer å mer vanlig at man har litt mer annerledes navn enn akkurat Kari eller Ola................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror egentlig at dagens samfunn er ganske "snille" når det gjelder navn. Jeg har nå funnet navn både hvis det blir ei jente, og hvis det blir en gutt. Begge er dobbeltnavn, for jeg syns det er greit at h*n kan velge det navnet de liker best å bruke det. Jeg har selv dobbeltnavn, og bruker bare ett av de til vanlig.

 

Jeg syns egentlig ikke navna her inne er så ille heller jeg. Dessuten så skal det ganske mye til for å bli mobba for navnet sitt. Tror nok "mobbere" i dag er litt mer oppfinnsomme enn som så.

 

Mine navn er forresten

 

Jente: Ingrid Kristin

 

Gutt: Noah Kristoffer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke lett. For oss gikk valget ganske greit. Kjæresten min heter Kim så blir det gutt blir det Joakim og jeg heter Annette så jenta får navnet Jeannette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skal hete Ingrid Kristiiiiin (med lang i) IKKE Ingrid Kristin..

 

Kristine heter venninna mi, så jeg oppkaller henne istedenfor etter mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten Madelen, Alexandra eller Amaile tror eg.

 

Guttenavn så e fine: Marcus,Jonas, Tobias, Sebastian :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg spør om du tøyser mener jeg selvsagt du som skriver

Johannes Carsten Teodoric

eller Johanna Christanza Caspara

 

HÆÆÆ??? Seriøst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg tuller ikke.

Selv har jeg to navn og alle i min manns familie har tre.

To av navnene er oppkalling, det tredje er et såkalt tilltalsnamn, som brukes her i Sverige. Vet ikke om det er så mange som vet men de fleste svenske har to eller tre navn utenom etternavnet.

Til daglig bruker vi Victor og Babyn kommer til å kalles Johannes eller Johanna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...