Gå til innhold

Spørsmål til dere som har hatt navnefest for barna deres...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk en infobrosjyre fra HEF om navnefest i dag. Der sto det at prisen for å delta på en navnefest-seremoni varierte fra lokallag til lokallag. Hva har dere betalt?

Ble litt paff da jeg så at det faktisk kostet noe, men når jeg fikk tenkt meg litt om forsto jeg logikken i det..

Og hvordan var deres navnefest-seremonier? Og hadde dere "fest" etter seremonien?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ha navnefest i Oslo og der er prisen 1500 kr (eller 750 dersom man er medlem av HEF). Skal ha en liten "sammenkomst" etter seremonien.

Skrevet

Vi hadde det ikke via HEF men hadde ett eget opplegg hjemme!

Ble kjempekoselig og hyggelig å samle familien.

Det er som er dumt med HEF (iallefall der jeg bor) er at det er så sjeldent de arrangerer dette. 2 ganger pr år, og da synes jeg hun ble for "gammel" hvis vi måtte vente til neste gang !

Da ordnet vi det selv :-)

Skrevet

Heihei!

Vi har betalt 750 kr - er medlem i HEF da:)

Ellers har vi ikke hatt navnefest enda, skal ha på lørdag. Gleder oss veldig. Skal ha et lite arrangement etterpå ja, med den nærmeste familien (olde- og besteforeldre, tanter og onkler). Skal ha middag, dessert og kaffe/kaker. Alt foregår på restaurant, lukket selskap :)

Skrevet

Okei! Takk og takk for svar! Kjekt å høre hvordan andre gjør det - og kanskje stjele noen ideer ;)

• 2 uker senere...
Skrevet

Heisann

Datteren vår hadde navnefest i Oslo Rådhus forrige høst. En nydelig seremoni i vakre bankettsalen, der barna virkelig ble gjort stas på og hvor de blir tatt seriøst som de individuelle individene de er. Fine musikalske innslag med kor,en dyktig pianist og fiolinist. Kjempefin seremoni:-)

Etter seremonien kom alle gjestene hjem til oss,hvor vi hadde tilberedt masse gode tapas dagen før,dekket opp til langbord og pyntet fint med orkideer,lys og selvlaget dekor av spennende papir fra Papirgalleriet. Vi var 27 her hjemme og det gikk kjempefint,veldig flott dag! Vi avrundet selskapet med kaffe og kaker og hyggelige samtaler og latter:-)

Det koster 1500 kroner hvis ingen av dere er medlem,men du betaler kun 750 hvis en eller begge er medlem.

Vi betalte 750 og det er det absolutt verdt,det er en nydelig seremoni og en dag du kommer til å huske lenge:-) Du sitter igjen med et inntrykk av at de har gjort seg flid for å lage en fin seremoni for barnet ditt!

Lykke til!

Skrevet

Her var d mange gode tips...

Jeg skalikke døpe dette barnet nemlig, og har lurt lenbe på hvilke alternativer jeg har:)

Melder meg gjerne inn i HEF, har tenkt på d lenge, får sjekke opp om og når de arrangerer slike navnefester her jeg bor...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...