Trollet73 Skrevet 11. oktober 2006 #1 Skrevet 11. oktober 2006 Jeg føler at jeg aldri får gjort noenting lenger. Jenta på seks uker liker ikke å ligge alene når hun er våken, og dermed blir det mye bæring hele dagen. Jeg må innrømme at jeg blir sliten av dette, og savner å gjøre litt ting for meg selv også. Hva gjør dere?
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 11. oktober 2006 #2 Skrevet 11. oktober 2006 Har aldri latt henne ligge å gråte. Det har jeg fått igjen for nå hun er en trygg og snill jente på 4 måneder. Fra hun var 2 måneder sov hun hele natten og kunne ligge lengre perioder alene. Før det måtte jeg gå mer å bære på henne men da måtte hun også ha mat oftere. Så bare hold ut ett par uker til så går det så mye bedre=0)
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2006 #3 Skrevet 11. oktober 2006 Nei, det har jeg aldri gjort og det kommer jeg aldri til å gjøre heller. Skaff deg en bæreannretning istedet :-) Den har reddet oss mange ganger. Jeg bærer snuppa i sjal og det er utrolig behagelig for henne og meg :-) I tillegg får hun så mye kroppskontakt at hun fint klarer å ligge litt for seg selv en liten stund.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2006 #4 Skrevet 11. oktober 2006 Brukte Babybjørn mye de første ukene, klarte ikke å la babyen ligge å skrike ett sekund, tror jeg.... Gikk på do, stelte meg, vaska klær og laga mat og alt med babyen på magen.
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 11. oktober 2006 #5 Skrevet 11. oktober 2006 Jeg lar aldri Mina ligge å skrike. Hun liker godt å ligge på teppe på gulvet og titte opp mot lyset. Det hender hun sovner litt innimellom også.. Det er veldig deilig at hun kan ligge her, for da får jeg gjort litt.
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 11. oktober 2006 #6 Skrevet 11. oktober 2006 Nei, det har jeg ikke hjerte til :-)
Guttemamma til tusen :) Skrevet 11. oktober 2006 #7 Skrevet 11. oktober 2006 hva med å legge deg på siden av henne på gulvet å venne henne til det på den måten? Ligg inntill henne først, og led oppmerksomhetenj hennes mot en uro eller noe.. gå lenger og lenger bort fra henne til hun ligger helt alene! dette må du gjerne prøve flere ganger! funka veldig bra for meg ihvertfall!
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 11. oktober 2006 #8 Skrevet 11. oktober 2006 Lukas ville heller ikke ligge alene, men fikk vippestol, der stortrives han :-)
Aga:-) Skrevet 11. oktober 2006 #9 Skrevet 11. oktober 2006 Jeg bærer, og forsøker å gjøre det som er helt nødvendig. Lar henne ikke ligge og skrike, i mitt hode og hjerte er ikke det riktig:-)
Trollet73 Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter #10 Skrevet 11. oktober 2006 Jeg har babybjørn, men hun liker ikke den heller. Prøver litt hver dag. Skal prøve vippestol, men trodde hun var litt for liten til den.
Turbomamma (gutt 170606) Skrevet 11. oktober 2006 #11 Skrevet 11. oktober 2006 hun er ikke for liten til vippestol! Min lille kar begynte å kunne ligge alene da han var rundt 8 uker tror jeg. Nå er han 4 mnd om en uke og kan sitte i vippestolen en stund (mend jeg dusjer etc) eller ligge alene på matta en god stund. Er jo som regel i rommet eller det vedsiden av og så lenge han hører meg innimellom hender det han kan leke alene i opptil 45 min ;-)
Turbomamma (gutt 170606) Skrevet 11. oktober 2006 #12 Skrevet 11. oktober 2006 herregud, ammetåka assa.... For å svare på spørsmålet ditt: Jeg lar han ikke ligge å gråte nei! Har ikke gjort det heller! Tror på den teorien om at hvis han vet at mamma/pappa kommer hvis han gråter så føler han seg trygg. Han sovner f.eks alene i sengen sin på kvelden nå (legges våken), aldri noe tull. :-) Blir sint jeg, når besteforeldre og oldeforeldre sier sånne ting som: "han har bare godt av å få trent lungene sine litt!", eller "la han ligge å gråte - han sovner tilslutt". Dette er de samme folka som hadde barn når man f.eks røyka inne i bilen med ungene herjende vilt i baksetet uten bilsete/sele....
Trollet73 Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter #13 Skrevet 11. oktober 2006 He he...ja, tidene forandrer seg. Det var vanlig å få juling før også...
Turbomamma (gutt 170606) Skrevet 11. oktober 2006 #14 Skrevet 11. oktober 2006 ja det stemmer det ;-) bra DET har endret seg ihvertfall!
Tigergutt Skrevet 11. oktober 2006 #15 Skrevet 11. oktober 2006 Babyen min har aldri ligget og grått. Hun har blitt tatt opp så fort hun har klynket. De først to månedene hadde jeg henne i babybjørn, hvis jeg måtte gjøre noe og ha armene fri. Han satt der ikke lenge av gangen, men kanskje 30 minutter. Rundt to måneders alderen var hun over den værste bæreperioden, og kunne ligge for seg selv og kikke på ting.
Arb.ledig husmor Skrevet 11. oktober 2006 #16 Skrevet 11. oktober 2006 Jeg føler meg ikke slem eller noe når jeg lar jenta mi ligge å skrike litt. Kan nesten ikke ta hun med overalt i huset når ting skal gjøres, hun sovner av utmattelse til slutt som regel. Jeg vet når hun er sulten og vil ha kos, det høres på gråten, og da tar jeg henne selvsagt opp! Jenta mi er i dag 3 uker...
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2006 #17 Skrevet 11. oktober 2006 Nei,lar ikke babyen skrike!!Vil jo ikke at de skal bli utrygg vel? Med en ny baby er det vanskelig å få ting gjort,sånn er det bare:)Det blir bedre etterhvert...
Villemo&Pjokken Skrevet 11. oktober 2006 #18 Skrevet 11. oktober 2006 La tingene flyte og kos deg med baby istedet=) Hvis baby ligger og skriker for mye alene, så slutter de å gråte hvis de ikke får oppmerksomhet fordi de tror at skrikinga ikke hjelper. Altså at det ikke er noe vits for det kommer ingen og hjelper meg likevel. Det er en alvorlig brist i tillitten mellom barn og forelder. Men det er klart det er stor forskjell på sutter og skriking. Men en på 3 uker bør ikke ligge alene og gråte, sutre etter min mening ihvertfall.
Arb.ledig husmor Skrevet 11. oktober 2006 #19 Skrevet 11. oktober 2006 Koffor ikkje??? Jeg har studert barns samspill og hvordan barn er, så jeg ser ikke noen fare med at barnet mitt ligger å skriker litt mens jeg gjør noe for en kort periode. Det har lite med tillit å gjøre mellom mor og barn... Men det er min mening, og jeg kommer til å fortsette med dette inntil jeg ser at hun mistrives med det, og skriker 24 timer i døgnet!!!!!!!!
Villemo&Pjokken Skrevet 11. oktober 2006 #20 Skrevet 11. oktober 2006 Du har fått grunnen. Det var bare ett vennlig råd. Fy fader det er så mye sure folk her inne. Det har ALT å gjøre med tillitt mellom mor og barn. Det finnes masse forskning på dette. Men gjør som du vil. Det var som sagt bare ett vennlig råd.
akt80 & Sara Emilie Skrevet 11. oktober 2006 #21 Skrevet 11. oktober 2006 har latt henne ligge å skrike mens eg har laga til melk til henne, liker ikkje å holde henne på kjøkkenet, redd for at hun skal få noe varmt på seg ellerno.. hun ligger gjerne å småsutrer litt alene, før hun sovner for hun er trøtt.
Aga:-) Skrevet 11. oktober 2006 #22 Skrevet 11. oktober 2006 Må slutte meg til deg, Villemo&Pjokken. Når små barn (eller dette gjelder for alle mennesker, egentlig) gir signaler på at noe er galt men ikke blir hørt, og dette gjentar seg ofte nok, lærer en jo at dette ikke nytter. Synes heller ikke at små babyer skal ligge og gråte aleine uten å få trøst. Barna er små ganske kort tid, og i den korte tiden tenker jeg at det bør være overkommelig å gi dem det de vil ha. Og det er jo nettopp trøst, varme, kos og ofte bæring;-)
Arb.ledig husmor Skrevet 11. oktober 2006 #23 Skrevet 11. oktober 2006 Men kjære deg, det er MYE forskning som e langt fra sant! En forskning er kun noe de ha gjort på et fåtall unger, ikkje alle i hele verden. Uansett, så har eg nett lest ei bok om tidlig hjelp til bedre samspill, og der står det ingenting om det du sier... Men greit at du vil gi et vennlig råd, men jeg mener og står fast på at om jeg lar barnet mitt skrike i 10 minutter mens jeg er på toalettet, eller henger opp klær, svekker ikke det tilliten min jente har til meg... Om jeg gjør dette når hun blir 2 måneder, blir situasjonen helt annerledes. For da vet hun bedre hvem jeg er, og hva hun kan gjøre for å få oppmerksomhet og tillit hos mammaen og pappaen sin. Et så lite barn som min jente nå er, vet ikke forskjell på gråten sin, og skriker som oftest for oppmerksomhet uansett grunn! TRO meg!!
Blackstar Skrevet 11. oktober 2006 #24 Skrevet 11. oktober 2006 Hun har aldri liggi og hylskriki alene. Men hun har liggi og sutra litt fordi hun har blitt lagt ned, det skal hun få lov til. Snakket med helsesøster om dette og hun sa at barnet har godt av å ligge litt alene også. Nå kan hun begynne å grine med en gang jeg legger henne ned, men så glemmer hun det for musikk/leke-bøyla. Hun blir 3 måneder om noen dager og har ikke noe problem med å bli lagt ned i sengen om kvelden og finne søvnen selv. Da sover hun helt til neste morgen (hun har aldri trengt noe særlig med nattmat (flaskebarn)).
nalina Skrevet 11. oktober 2006 #25 Skrevet 11. oktober 2006 jeg tok alltid opp lillegutt da han skrek.. og det har jeg fått svi for nå. han er 11mnd om noen dager og henger omtrent i meg hele dagen. krabber etter og sutrer hele dagen for at jeg skal ta han opp og leke med han.. vær forsiktige. så dere ikke får en røver som jeg har om dagen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå