Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 11. oktober 2006 #1 Skrevet 11. oktober 2006 jeg har for tiden utbetalt ca 9000 i permisjonspenger pr mnd+2500 i bostøtte. permisjonen går ut i desember. når får jeg rett på o.s? og hvor mye er den på? holder på å separeres...har ikke jobbe etter perm. og jeg som hadde tenkt å begynne på skole neste høst.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2006 #2 Skrevet 11. oktober 2006 du har krav på os fra den måneden dere flytter fra hverhandre (eller kanskje fra dere skilles? Er usikker på akkurat det..) Fram til barnet er 3 får du os uavhengig av om du er i jobb eller ikke, men etter det er det " aktivitetskrav på 50%. Ring trygdekontoret og spør?
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2006 #3 Skrevet 11. oktober 2006 Du har krav på os fra den dagen dere er formelt separert og den ene av dere har forandret folkeregistrert andresse...
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2006 #4 Skrevet 13. oktober 2006 Har ingenting å si at barnet har fyllt 3år, så lenge man ikke har fått OS før, så får man 3 NYE år, barnet kan da være over 3år gammelt!!!
*dani* Skrevet 18. oktober 2006 #5 Skrevet 18. oktober 2006 Hei! Har sjølv permisjon, skal søke om os når perm. går ut i april ein gang, og skal begynne å studere til neste haust. Så lenge du studerar får du os, så du må berre begynne på skule! Du har jo og rett på lån og stipend fra lånekassen. Pluss forsørgerstipend fra lånekassen og studiestøtte fra tk, for å dekke utg. til skulebøker! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2006 #6 Skrevet 18. oktober 2006 Hallo jenter! Dere får os også når dere er i permisjon, er arbeidsledige, er i jobb eller studerer!!! Os har ikke noe med det å gjøre, annet enn at os kan bli redusert dersom du har annen inntekt! Er man aleneforsørger har man rett på disse ytelsene uansett. Jeg har vært i jobb både deltid og 100 %, vært arbeidssøker og skal nå gå på skole. Fått os i 2.5 år, og får det utvidet ytterligere med 2 år pga skolegang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå