Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 11. oktober 2006 #1 Skrevet 11. oktober 2006 Vi har bestemt oss for å ikke å ha middag...kun kaker og snitter... siden alle vet vi begge er studenter og ikke jobber, hva kan de forvente av oss? eller litt annerledes formulert..tror du de blir skuffet over å ikke få middag? Bør dette opplyses om?
hadabeautifulbabyboy;) Skrevet 11. oktober 2006 #2 Skrevet 11. oktober 2006 Student selv jeg, så det blir veldig lavbudsjett bryllup hos oss. KJøp blomster på plantasjen og lag brudebuketten og dekorasjonene selv. Jeg kjøpte brudekjole nå, siden det er salg, jeg fant en alldeles nydelig kjole til 1500 kr, aldri brukt. Skal dere ha festen hjemme? Tror ingen blir skuffet om ikke det er middag, men da er det kanskje lurt å ha vielsen litt sent på ettermiddagen? så folk kan spise før de kommer?
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 11. oktober 2006 skal ha vielsen kl 14 00...skal til fotograf kl 15.30 og festen begynner kl 18 00 ca
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 11. oktober 2006 har leid lokale til 7000 kr!!! uff...dyr pris...men er en spesiell dato...og alt var opp booket
hadabeautifulbabyboy;) Skrevet 11. oktober 2006 #5 Skrevet 11. oktober 2006 Hehe, så dere skal 070707 dere oxo? KAn dere ikke bruke ett lokalt samfunnshus eller lignende da? Vi skal ha middag oxo, så vi har booket en restaurant. Dyrt, men tror vi bare inviterer nermeste familie og venner. På ønskelista skriver vi bare penger og gavekort, så håper ikke vi går noe i tap...
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2006 #6 Skrevet 11. oktober 2006 hvor mye betaler dere for snitene da? vi betaler 15.000 for kokk, 2 servitører og 3 retters middag til 50 gjester.... hvis dere dropper dessert og forrett får dere sikkert middag til en billig penge? Hvis dere kun har snitter bør dere opplyse om det slik at folk spiser på forhånd.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2006 #7 Skrevet 11. oktober 2006 hvor skal gjestene være fra kl 15 til 18 da?
Gjest Skrevet 12. oktober 2006 #8 Skrevet 12. oktober 2006 Hva ligger budsjettet deres på? Hvor mye kan dere bruke til sammen, og hva har dere brukt hittil på kjole, lokale o.l?
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 12. oktober 2006 #9 Skrevet 12. oktober 2006 Når det gjelder bryllup, så tror jeg ikke det er snakk om at gjester blir skuffet. Det er sjelden man kan skuffe folk som er invitert til fest. Det er vel mer snakk om hva dere er fornøyd med selv. Tror at hvis man lager en fest der man har gjort sitt beste, så vises det uansett hvor mye/lite penger som har blitt brukt. Noen velger å vente med å gifte seg til de har mer penger og kan ordne et mer eksklusivt bryllup, mens andre tenker ikke over det og gjør det beste ut av det man har i øyeblikket (noe jeg synes er en kjempefin tanke). Det er utrolig hva man kan få til med lite penger også. Hvis jeg ble invitert i såkalt student-bryllup ville jeg ikke forvente noe ekstravagant i alle fall.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2006 #10 Skrevet 12. oktober 2006 Og hvorfor ikke vente til dere er ferdig utdanna da??? Det er da ikke noe hast her i livet med sånt! Men uansett, ha det bryllupet du selv vil, og føler er rett. Ikke tenk så mye på hva andre vil tenke og synes. Men, atter en gang, ikke hast sånn!
Dolla&Heidi&spire Skrevet 12. oktober 2006 #11 Skrevet 12. oktober 2006 Trenger bryllupsfesten å være så høytidelig da? Slæmt i si det, men snitter virker liksom så kjedelig. Som om man skulle i selskap til noen 70 åringer. hva med å ha langbord med for eksempel reker? (jeg er fra sørlandet da, og her er reker alltid et alternativ og folk elsker det!) De MÅ være ferske da. Eller spekemat? Eller hvis det er på sommeren dere skal ha, kan man jo kjøpe masse grillmat og få noen til å steke alt sammen. Med gose rundstykker, hjemmelaga potetsalat (kjempelett) og en god salat til. Det går jo ann å be folk om å ta med seg sin egen drikke. SÅ kjøper dere bare mineralvann o.l. Få familie og kjente til å bake diverse kaker. God ide du hadde m blomstene.
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter #12 Skrevet 13. oktober 2006 er ikke hast...men lyst å være gift nå som vi er foreldre
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter #13 Skrevet 13. oktober 2006 ingen anelse..noen ideer?
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2006 #14 Skrevet 13. oktober 2006 Vi bestiller catering-middag (biff,fløtegrat. poteter, sopp+peppersaus og grønnsaker) til 25 stk og betaler ikke mer enn 4000 for det ..Nesten like billig som snitter. NB ! Vi bestiller på en restaurant som har fått terningkast 6 i vg ..
anaina Skrevet 13. oktober 2006 #15 Skrevet 13. oktober 2006 Syns snitter er litt sånn møtelunsj/begravelsesmat, så ville gått for én middagsrett/gryterett/spekemat, evt bare kaker, og opplyst om at det er mottagelse med kaffe. Jeg ville prøvd å ha en middagsrett, og så bryllupskaken til "dessert"+ andre kaker innenfor budsjettet. jeg tok en kjapp sjekk på et tilfeldig cateringsted, og der er kuvertprisen på snitter (5 stk per pers) 89,- det samme som den billigste gryteretten (brun lapskaus). for 129,- kan man få viltgryte eller bouillabasse(fransk fiskegryte), og for 139 spekefat. Et annet alternativ er å gå med de aller aller nærmeste (foreldre/forlovere) på restaurant etter vielsen, og så be alle gjestene bare til kaffe/kaker.
Ella i farta Skrevet 13. oktober 2006 #16 Skrevet 13. oktober 2006 Er vel billigere og bedre med en gryterett og litt salat med brød ved siden av enn snitter?
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter #17 Skrevet 15. oktober 2006 tror jeg dropper snitter....valgte snitter pga det er på en resturant..men får lov å ta med brødmat og kaker....ikke annen mat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå