nr3 i mars Skrevet 11. oktober 2006 #1 Skrevet 11. oktober 2006 Det er i orden med permisjon fra jobben for min del, men når skal man søke trygdekontoret? Trodde man skulle gjøre det før fødsel, men ser på skjemaet fra trygdekontoret at man skal fylle ut når barnet er født. Noen som vet hvordan dette er?
2nj♥ Skrevet 11. oktober 2006 #2 Skrevet 11. oktober 2006 Jeg har levert det jeg. Her jeg bor sier de 5 uker før fødselen. Du trenger ikke skrive når baby er født, men når du har termin og legge ved bekreftelse på termin fra lege.
månefuglen og lille thea Skrevet 11. oktober 2006 #3 Skrevet 11. oktober 2006 man skal søke helst et par mnd før termin. Legg ved kopi av helsekort/ul-skjema for å bekrefte termin. Opplysninger om fødselsdato og sånn gir du beskjed om etterpå. Du skal jo ut i permisjon 3 uker før termin, så hvis du venter til etter du har fått ungen, så kan det gå ei stund før du får penger.
nr3 i mars Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 11. oktober 2006 Takk for svar. Snakket med de på jobben nå, og det hastet ikke å sende inn skjemaet siden jeg får 80 % lønn fra arbeidsgiver i permisjonen. Så pengene kommer til meg uansett om jeg søker nå eller etter fødselen.
Motoko Skrevet 11. oktober 2006 #6 Skrevet 11. oktober 2006 Har hørt folk snakke om 6-8 uker før termin. Jeg leverte min for 2 uker siden, er i uke 35 nå. Fikk bekreftelse på motatt søknad ca. 1 uke etterpå. Hvis noe mangler av informasjon pleier de å ringe og si ifra. (det gjorde de iallefall til venninna mi..) Sykehuset sender vel over fødselsattesten, så da får de fylt ut den siste infoen da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå