Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #1 Skrevet 11. oktober 2006 var hos jordmor i går og da spurte hun hvem jeg skulle til ul hos... han jeg skal til heter Heldås, og da sa hun at han hadde fått helt nytt 4D utstyr nå, altså enda bedre enn 3D:)))) JIPPI!!!!!!!! Hun sa jeg kunne se babyn fra alle kanter, som på en film.. sjekk jeg gleder meg ekstra til ul nå da:))))
Rockekilling on board Skrevet 11. oktober 2006 #2 Skrevet 11. oktober 2006 ojda... nærmere enn tønsberg og det... Vet du hva det koster osv??
Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #3 Skrevet 11. oktober 2006 er ikke UL gratis da?? jeg har bare fått innkalelse der jeg, til den ordinære ULen alle må på...
Rockekilling on board Skrevet 11. oktober 2006 #4 Skrevet 11. oktober 2006 jo, det får man jo... men man kan og få privat ul...
Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #5 Skrevet 11. oktober 2006 du kan sikkert bare ringe og høre hvor mye han tar.... han driver privat vet jeg.....
Froske Skrevet 11. oktober 2006 #6 Skrevet 11. oktober 2006 Jeg for min del lurer litt på hva 4D betyr, i og med at rommet bare har 3 dimensjoner... Man kan jo legge til tid som en dimensjon, men det har liksom ikke noe for seg i forhold til en ultralyd, man ser jo barnet i "real time" uansett! Tipper 4D bare er en gimmik for å virke enda bedre en 3D. Men det kan det jo hende det er, siden det er nyere, men noen fysisk betydning har i alle fall ikke begrepet 4D på ultralyd! Lykke til!
Froske Skrevet 11. oktober 2006 #8 Skrevet 11. oktober 2006 Tenkte på det, men det kan man jo få høre på de elgamle 2D ultralydapparatene også! Dessuten er vel ikke lyd en dimensjon heller.. Jeg får litt sci-fi følelse av begrepet 4D, haha!
frøken bibelstripp Skrevet 11. oktober 2006 #9 Skrevet 11. oktober 2006 knut heldaas drev desverre ikke privat, bare henvisning fra lege..
selfangerkjerringa Skrevet 11. oktober 2006 #10 Skrevet 11. oktober 2006 Hva? Lyd på gamle 2d-apparater? Har jeg aldri vært borti... mener du at vi kan høre hikking og sånt på de "vanlige" ul'ene? Forøvrig helt enig i sci-fi-følelsen når jeg hører om 4D ja
Froske Skrevet 11. oktober 2006 #11 Skrevet 11. oktober 2006 Ja, jeg var på tidlig UL i uke 10 med de vanlige gamle apparatene på Haukeland, fikk da høre hjertelyd, de bruker samme dopler-prinsipp som legen/jordmora bruker på vanlig kontroll. Fint å høre hjertet så tidlig! Men veit ikke om man kan høre hikking og andre kroppslyder, tviler kanskje litt på det... Så kanskje det er DET de kan i Porsgrunn!! Er det ikke noen som har vært der, som kan svare oss på dette? Nysgjerrig nå!
Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #12 Skrevet 11. oktober 2006 Da veit jeg hvor jeg skal når jeg kommer langt nok hvertfall !! Bor i Skien så da er det ikke langt
Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #13 Skrevet 11. oktober 2006 4D er at man får med video hjem fikk jeg høre..
Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #14 Skrevet 11. oktober 2006 som sagt så har jeg ikke vært der enda... men det jordmor sa var at man kunne se barnet fra alle sider, og at man kunne se det som på film... da tenkte jeg at det kanskje ser ut som sånn som man ser på filmer der man filmer inne i mors mage eller noe... det var iallefall 4D og ikke 3D for jeg trodde hun sa feil og mente 3D, men da sa hun at 3D og 4D ikke var det samme... så mer vet jeg ikke.. men jeg kan legge ut et referat når jeg har vært der... selv om det er en måned til da...
Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #15 Skrevet 11. oktober 2006 hei LilleFrø bor i skien jeg også... hvor gamel er du? har du barn fra før? jeg er 23 og dette er vårt første barn:)
Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #16 Skrevet 11. oktober 2006 Jeg blir 19 til fredag og dette blir vårt første barn:) Alt er nytt og spennende Så morro at det er fler fra Skien her inne
Froske Skrevet 11. oktober 2006 #17 Skrevet 11. oktober 2006 ?? Man ser jo alt som på film på en måte på 3D også, men vær forberedt på at det kan se litt rart og kunstig ut liksom. Finn noen bilder/filmer på nettet og se på først, så du er forberedt. På 3D altså. Om man får med video hjem, er vel helt opp til legen/jordmor, man kan jo få det på vanlig UL også, selv om det ikke er vanlig praksis. Men det blir jo ikke en ny dimensjon om man kan se på babyen hjemme i sofaen også... Selv om det kanskje kan føles sånn for manilie og venner som får sjansen til å dele dette med dere... (o:
Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #18 Skrevet 11. oktober 2006 ja, koselig..) har du msn? vi kunne kanskje snakkes litt der, vi har jo så si termin likt også...
Froske Skrevet 11. oktober 2006 #19 Skrevet 11. oktober 2006 Men jeg gleder meg til å høre referat, endelig_spire!! Lykke til, blir veldig spennende uansett hvilken type UL det er!
Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #20 Skrevet 11. oktober 2006 Ikke vet jeg.. Bare spurte på skravlesida en gang og da fikk jeg det svaret
Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #22 Skrevet 11. oktober 2006 da legger jeg deg til:) kikka helt feil jeg du har jo i mars du og jeg i april, men, men nære er det... hehe=)
selfangerkjerringa Skrevet 11. oktober 2006 #23 Skrevet 11. oktober 2006 Hvis 4D er at man kan få med video/dvd hjem så vil jo den løsningen medføre at en vanlig 2D-ul med video/dvd hjem blir 3D... så det blir vel ikke helt riktig.
Froske Skrevet 11. oktober 2006 #24 Skrevet 11. oktober 2006 (o: Du er morsom, ka-ping! Dette ER jo helt Sci-Fi! Vi får bare følge med i neste episode...
frøken bibelstripp Skrevet 11. oktober 2006 #25 Skrevet 11. oktober 2006 trodde 4-d var at du så barnet fra alle vinkler jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå