**Håper** Skrevet 11. oktober 2006 #1 Skrevet 11. oktober 2006 at hun kunne se allerde på dag 6 eller 7 at EL min var på vei ( Nå er jeg på dag 11 eller 12) er det garantert da at jeg har EL ? Vet dere noe om hvor mange dager sånn ca det går da før jeg får EL fra da hun så det??? Syntes det var så tidlig i syklusen hun kunne se at EL var på vei. Jeg bruker jo ikke EL tester og ikke finner jeg noe EL slim.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 11. oktober 2006 #2 Skrevet 11. oktober 2006 eh... jeg er ikke kjempeflink i dette... men eggene sitter vel fast lenge og modnes på en måte, og så løssner de når de er modne... EL og det kan jo hende at hun så at de satt der og ventet på å modne men at det tar sååå lang tid at EL alikavel ikke kommer før dag 14 eller noe sånt..... men det er bare noe jeg tror, ikke noe jeg vet...
**Håper** Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 11. oktober 2006 Nei jeg blir ikke klok på dette her med syklusen altså.
scubagirl med scubababy Skrevet 11. oktober 2006 #4 Skrevet 11. oktober 2006 En gynekolog kan nok se at det er masse egg som ligger klare og venter på beskjed om å løsne.. Ved EL løsner ett egg, begynner vandringen.... Dersom du har nogenlunde 28-dagers sykluser sier lege at man kan komme å ta en blodprøve på dag 21-13 etter siste mens 1. dag. Den prøven vil vise om det har vært en EL hos deg.. Men samtidig så anbefaler jeg deg å tempe. Jeg tok i forrige pp en slik blodprøve. Men jeg gikk selv til legen når jeg hadde hatt EL for 8 dager siden. Jeg temper og jeg beregner da EL etter tempen. Og når jeg fikk svar på prøvene, så fortalte de at jeg hadde hatt EL. Jeg var forsinket forrige pp, så dersom jeg hadde tatt denne blodprøven på dag 21-23 ville jeg fått negativt svar fra legen. Skjønner?? Klem fra...
Junibarn;-) Skrevet 11. oktober 2006 #5 Skrevet 11. oktober 2006 Hei. Hvis du går inn på snartgravid.com og webshoppen der finner du en såkalt fertillitetskalkulator som regner ut tidspunktet du bør ha eggløsning. Stemmer hver gang på meg, men jeg sjekker med tester også.
Spirevipp med go`gutten Skrevet 11. oktober 2006 #6 Skrevet 11. oktober 2006 Jeg var hos gyn for en uke siden, og da var jeg på dag 17 i syklusen min. Jeg pleier å ha eggløsning på dag 15 og syns det var rart at jeg enda ikke hadde fått positiv el test. Gyn så klart og tydelig mange egg, og mente at det ene snart var klart for å slippes. Men hun presiserte at selv om det så ut som folikelen snart var moden så betyr ikke det at jeg helt sikkert får el. Jeg har ikke kjent noe til el eller hatt el slim, så jeg regner med el ikke kom denne pp.
**Håper** Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 11. oktober 2006 Hmm. Så det betyr at man ikke får helt sikkert EL selv om gynokologen ser at det er på vei?? Æsj, jeg blir bare så bekymra for at jeg er en av de som ikke får EL. Jeg har jo vært gravid før og hatt EL i hvertfall.
Nela Skrevet 11. oktober 2006 #8 Skrevet 11. oktober 2006 Stemmer vel det den her lille spirrevippen sier (hihi, måtte bare... kult nick altså) Tror heller ikke det er mulig å se hvor mange dager det tar fra gyn så det til en evt. eggløsning. Det eneste sikre er vel en blodprøve på dag (etellerannet som noen sa her oppe, dårlig hukommelse her ja) eller å begynne å tempe. Har ikke gidda å begynne temping selv, men prøver jeg lenge nok kommer jeg vel til å begynne med det. Oddsen for at du har el er vel mye bedre enn at du ikke skal ha el... Ønsker deg såfall masse lykke til, håper du kan skrive juuuuuuuuuuuuuuuuhuuuuuuuuuuuuuu som overskrift snart )
**Håper** Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter #9 Skrevet 11. oktober 2006 Ja det er vel noe i det Nela, at flesteparten har vel EL. At det er mer vanlig eller hva jeg skal si. Jeg kan ikke tenke for mye på det. Da blir jeg bare helt kokko oppi toppen. Får bare satse på at jeg har EL og om det klaffer denne pp så blir jeg heller overasket. Og ja, den dagen jeg får en positiv test så skal jeg juble ut: Juuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhuuuuuuuuuuuuuuu. Hehe.
Nela Skrevet 11. oktober 2006 #10 Skrevet 11. oktober 2006 Har også tenkt tanken på at jeg kanskje ikke har el, men har klart å jage den bort igjen. Ingen vits i å bekymre seg for noe som kan skje (er veldig flink til det...) Vi har el helt til det motsatte er bevist:o)
**Håper** Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter #11 Skrevet 11. oktober 2006 Ja ikke sant. Skal prøve å legge bort den tanken jeg også. Vi har i hvertfall mye sex, så da bør vi jo treffe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå