Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 11. oktober 2006 #1 Skrevet 11. oktober 2006 hvilke matvaner har deres? tulla mi blir 6 mnd om 2 uker. hun er begynt å våkne hver 3-4 time om natten for å skal ha mat. hun får grøt på kvelden, av ca 80-100 ml melk. spiser et halvt gladd middag av de 4 mnds glassene, ca kl 15. ellers så går det i MME, drikker ca 800-1000 ml i døgnet. På helsestasjonen sa dem at barn over 6 mnd ikke trenger mat om natten...men hun har jo endret seg helt fra å sove hele natten til å våkne ofte. hvordan skal dette gå???
♥sebastian3003♥ Skrevet 11. oktober 2006 #3 Skrevet 11. oktober 2006 gutten min er over 6mnd.. født 30mars.. han får grøt til frokost lunsj og kvelds.. og middag til middag.. oxo pupp og brød inni mellom.. han er begynt å våkne like hyppig... han spiser og får mer mat enn før, men sover mindre?? skjønner ikke det..
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2006 #4 Skrevet 11. oktober 2006 Hun våkner jo fordi hun spiser for lite på dagtid. Jeg hadde kuttet ned på mme og begynt med brød til frokost og grøt også til lunsj. Du kan gi mme etter et fast måltid - ikke før - for da spiser ikke barnet godt nok. Jeg kuttet ned på mme når det nærmet seg 1000ml i døgnet - og gav da noe fast mat. Det kan ta en tid før du ser forandring på søvnmønsteret. Vi holdt på i 2 uker husker jeg.
prince and princess brud060609 Skrevet 11. oktober 2006 #5 Skrevet 11. oktober 2006 gutten min er blir 6 mnd den 16, han spiser frokost- grøt og litt mme lunsj _ grøt og litt mme middag- 6 mnd glasse ikke hele men er ikke langt unna og vann kvelds - grøt og litt mme han legger seg kl 20 og sover til 07.30
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter #6 Skrevet 11. oktober 2006 hun vil ikke spise på morgenen...hverken mat eller melk. kansje fordi ingen av oss er særlig glad i frokost. men jeg skal da begynne med en grøtporsjon om dagen.. Hun spiser fremdeles maisgrøt, 4 mnd grøt. når kan vi begynne med 6 mnd grøten og middagen? hvilken grøt er anbefalt? står jo i alle brosjyrer og sånn at enda er melka det viktigste for barnet. hvordan introdusere man brødskive til en baby?
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 11. oktober 2006 seb@sti@n & @nj@... drikker han mme mellom måltidene og?
Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #8 Skrevet 11. oktober 2006 Du kan begynne med 6mnd grøten nå, men kanskje litt forsiktig i starten, siden hun ikke er 6mnd enda, og 6mnd grøten er litt tøffere for magen. Velg havregrøt til å begynne med siden den inneholder mindre gluten. Hvete inneholder mest gluten. På morgenen kan du f.eks ha en toppet teskje maisgrøtpulver i flaska, så blir det litt mer energi. Brødskiva deler du i veldig små biter uten skorpe, evnt dypper den i mme. Siden jenta di er så liten enda, må du tenke på hvilken brødtype du gir, så hun klarer å fordøye den. Jeg introduserte brød for eldstejenta da hun var 7mnd. (Men hun ville ikke ha noe som helst mat med klumper før hun var nærmere 11mnd)
Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #9 Skrevet 11. oktober 2006 Ang morgenen, så så jeg nå at hun heller ikke vil ha flaske på morgenen. Hva med frukt? Det er søtt og godt og fristende )
Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #10 Skrevet 11. oktober 2006 Det at hun ikke vil ha mat om morgenen er nok sikkert fordi hun har spist seg opp gjennom natten (sånn er det med min). Hun er god og mett når hun våkner virker det for meg ?
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter #11 Skrevet 11. oktober 2006 ja...for hun kan leke og prate og kose seg mens jeg dusjer...og enda vil hun ikke ha mat. hadde egentlig vært greit å få vendt om på det...så hun er sulten om morgenen og sover om natten ;p ingenting dom frister på morgenen for henne...prøvde med litt grøt for en time sidn og tok bare noen tugger...så hun er nok ikke kjempesulten. ang brød...det er vel greit å vente litt? jeg syntes kansje hun er litt liten enda...er jo bare 5,5 mnd.
Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #12 Skrevet 11. oktober 2006 Min er 6 dager yngre enn din og jeg kommer til å starte litt med brød når han er 6 mnd. Skal prøve å avvene han med den spisinga på natta, for han våkner og er god og mett om morgenen. Men akkurat nå er han syk og har fått sin første tann så jeg får vente noen dager til. Målet er å få han til å spise godt på dagen og ikke spise masse om natta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå