Gå til innhold

Amming og slanking?


Babykilo

Anbefalte innlegg

Jeg er supermisfornøyd med de 10 kg som sitter igjen etter fødsel. Var ikke akkurat noen sylfide fra før, men de 10 siste har bare gjort meg ekstra blubbete. Jeg vil så gjerne få det bort, men sliter med temmelig dårlig selvdisiplin (sikkert flere som meg der..) og klarer ikke ligge unna sjokoladen. Og så har jeg kanskje trøsta meg litt med at man ikke skal slanke seg når man ammer. Hva er deres tanker om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør nok ikke slanke deg så voldsomt når du ammer, men det er jo en annen ting å legge om kostholdet litt kanskje... prøve å spise søte frukter istedenfor sjokoladen for eksmpel... eller kutte ned til halve sjokolademengden.

 

Jeg klarer nemlig ikke et liv helt uten sjokolade, så jeg har alltid den premium dark 70% liggende, og tar en rute eller to av den når suget melder seg. Ellers prøver jeg å spise sundt, ofte og lite. Det har hjulpet meg.

 

Lykkt til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig at man går ned litt under amming, siden kroppen tærer på fettlageret. -Med mindre man gjør som jeg gjorde forrige gang; tilbragte lange dager på kafee med kake og latte! -Det viktigste i forbindelse med eventuell reduksjon når man ammer er å spise og drikke nok! -Hvis man ikke drikker nok, og ikke får i seg nok kalsium, så kan melken stoppe opp.

 

Ellers er det viktig å ikke gå for fort ned. Anbefalt er vel max 0,5 kg i uka. Tungmetaller og giftstoffer lagres i fettet vårt, og hvis vi slanker oss under amming, så frigjøres giften og går over i morsmelken! -Ikke akkurat det man gjerne ønsker at gullungen skal få i seg!

 

Det er nok bare å spise nok, sunn mat i ammeperioden, og heller satse på litt mer effektiv reduksjon når du ikke fullammer lenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg hadde jo et lite håp om å gå ned sakte men sikkert under ammeperioden. Men neida. Kan nok skyldes at jeg naturlig nok ikke trener som jeg gjorde før barnet og at jeg er glad i det søte. Den ekstra forbrenningen jeg har med ammingen er ikke nok, tror jeg. :-) Jaja... Som dere sier bør jeg jo absolutt prøve å holde meg til et sunt kosthold. Det er ikke maten min som er problemet, men det ekstra jeg putter inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er heller ikkje alle som går ned i vekt "av seg sjølv" når dei ammar. Til tross for sunn mat og ein del trilleturar gjekk eg _opp_ i vekt etter fødselen.

 

Då eg begynte på Grete Roede-kurs kom eg fram til at eg hadde ete alt for lite mat, og kroppen min hadde gått i "sparemodus" - eg åt altså for lite til å holde forbrenninga oppe, og gjekk dermed ikkje ned i vekt.

 

Trikset for meg (og for dei fleste andre) er å ete sunt og ofte (5 måltid for dagen) og drikke mykje vatn. Og så bør ein sjølvsagt mosjonere, men det held mein ein halvtimes trilletur for dagen (eller tilsvarande).

 

Rundt 0,5kg ned i veka er eit bra mål for varig vektreduksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...