Trollmora Skrevet 11. oktober 2006 #1 Skrevet 11. oktober 2006 Det er jo mange artige og selvforklarende nick her. Men det er mange som ikke er selvforklarende også. Hva betyr det? Jeg er ganske høy, (nesten 182 cm) masse temperament (Fort opp-fort ned) og så synger jeg Trollmors Vuggevise til LilleSnupp hver kveld. (Hun synger med på aiai boff...) Da må det jo bare bli Trollmora da )
Northernlights Skrevet 11. oktober 2006 #2 Skrevet 11. oktober 2006 Det betyr jo noe så åpenbart som Nordlyset =) Men det ligger en dyyyyyyyyp mening bak nicket mitt; Hver gang nordlyset lyste opp himmelen, sto jeg ute i kulda andektig og bare så,og så på det.-...Det har bergtatt meg siden jeg var bare lita. Det betyr nokså mye for meg å tenke på det...gir meg en god og fussy feeling! =) En gang var det så flott, at jeg banket på til alle naboene og ba dem komme ut og se! Det var et utrolig syn den kvelden...glemmer det aldri! Savner det....
♥Snulder Skrevet 11. oktober 2006 #3 Skrevet 11. oktober 2006 Mitt betyr noe sånt som smuler eller bøss.... Uttrykket har jeg hentet fra min bror som kaller sin datter for snuldera mi.... Bedre enn smula mi!!!
Gummelillan Skrevet 11. oktober 2006 #4 Skrevet 11. oktober 2006 Jeg er 178 cm høy og har hele livet blitt sammenlignet med min storesøster som er den lille snuppa. Har derfor skikkelig angst for at jeg føler meg som en kjempe.... Dette fant min nåværende samboer ut rimelig kjappt og døpte meg derfor om til lille gumman den tiden vi sms-flørtet til hverandre med søte godnatt-meldinger etc. Og jeg smeltet jo som bare det da. Men på BiM var Lille Gumman opptatt og derfor ble det Gummelillan i stedet... Her på DIB har jeg egentlig begge disse to nickene, alt etter hvordan jeg logger meg på om dagen... Og i denne ammetåka blir det da som oftest det som fingrene har lagt inn på autopilot ;-)
Gla-mor Skrevet 11. oktober 2006 #5 Skrevet 11. oktober 2006 Ble litt heftig her i huset da det viste seg at vi skulle ha barn, så for å muntre meg selv opp litt, ble det dette nicket på BiM. Har en dobbel betydning også (glamour her, ja...). Liker det veldig godt, blir litt glad av det.
hypersusmor Skrevet 11. oktober 2006 #6 Skrevet 11. oktober 2006 Det var opprinnelig en kamerat av meg som kalte kjæresten sin hypersusmor, som en motsats til superhusmor. Synes dette nicket passer godt til hvordan det står til i heimen.
Karomamma Skrevet 11. oktober 2006 #7 Skrevet 11. oktober 2006 Huff, nei dette var vanskelig å svare på.
Urtete Skrevet 11. oktober 2006 #8 Skrevet 11. oktober 2006 Prøvde sikkert 20-30 kuuule nick, og alle var opptatt... Grubla og grubla så godt det lot seg gjøre med to skrikerunger hengende rundt meg... Kreativitet var et fremmedord akkurat da... Plutselig så jeg koppen med urtete som sto på bordet. Ja, så da ble det liksom bare sånn! =0)
her@ Skrevet 11. oktober 2006 #10 Skrevet 11. oktober 2006 Hera er egentlig navnet til en gresk gudinne (husker ikke hva slags...). Men nicket henspeiler ganske enkelt til bokstaver i mitt eget navn. Det er også mitt brukernavn på jobben - og det var det som gjorde at det var det første jeg kom på å bruke...
Attpåklatten :-)™ Skrevet 11. oktober 2006 #11 Skrevet 11. oktober 2006 Hver gang jeg ser ditt nick, så må jeg smile Urtete! For jeg husker en episode av Fleksnes, der han fikk besøk av en gammel bekjent m/kone. Og denne kona het Martha. Og han sa "min kone Martha drikker bare urtete!" ;-))) Mitt nick sier vel seg selv........med to barn på 13 og 18 så måtte det jo bli attpåklatten:-) Men det er faktisk en historie bak også, for jeg fikk boken til Jm Siri, i gave av henne for flere år siden. Der skrev hun: Til den eventuelle attpåklatten - Never too late! Hi hi, så takk Jordmor Siri - for nicket:-))
Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #12 Skrevet 11. oktober 2006 her ble det stor oppstandelse i stua da mamman og pappan skjønte at det kom enda en...10 år etter den siste attpåklatten (som ble til to...tvillinger).pappan sa bare: en attpåklatt.så da jeg fant bim og ville være med på morroa sa nicket seg selv.men mulig jeg skifter nick.får se...
Urtete Skrevet 11. oktober 2006 #13 Skrevet 11. oktober 2006 Så fint, da sprer jeg litt glede i hverdagen da, Attpåklatten!!!)))))
strikkballen Skrevet 11. oktober 2006 #14 Skrevet 11. oktober 2006 Prøvde meg frem med diverse litt morsommere nick som Scorpio, Janis, og litt sånn forskjellig som liksom skulle si noe om meg, hva jeg liker av musikk og sånt... Alt var opptatt, og til slutt ble jeg så lei at jeg bare kalte meg Strikkballen. Passer ganske bra, med to små barn og litt andre prosjekter på gang samtidig, og evig rastløs natur, kanskje...
phantomet Skrevet 11. oktober 2006 #16 Skrevet 11. oktober 2006 Bakgrunnen for mitt nick er litt rart for noen kanskje.... For litt over et år siden våknet mannen min av at jeg satt i sengen og pratet med det han trodde var med meg selv. Han spurte hvem jeg pratet med, og jeg svarte med den største selvfølgelighet at jeg snakket med barna våre. Han trodde an av ungeneb hadde våknet og kommet inn på rommet vårt, men døren var lukket og det var helt mørkt i rommet. Plutselig så han to skikkelser, som han aldri før hadde sett maken til. Da han spurte meg hva det var, lo jeg litt og la meg ned og sov videre. Mannen min stakkars ble noe rystet, og strakte seg etter lyset for å se bedre, men da forsvant disse skikkelsene han hadde sett. Det var ikke mye vits i å snakke til meg, for jeg sov min dypeste søvn. Neste morgen fortalte mannen litt tvilende det han hadde opplevd, og jeg synes ikke det var det minste rart, men desverre kunne jeg ikke huske stort av det. nKort tid etterpå fikk vi vite at jeg var gravid. Desverre hadde jeg en SA i uke 8. Vi satte igang enda en gang med å prøve. En natt våknet mannen min av at det var noe som beveget seg på soverommet vårt. Denne gangen så han bare en skikkelse, men han ble ikke engstelig bare fascinert. Ble liggende å titte, helt til skikkelsen forduftet opp gjennom taket. Neste morgen fortgalte han meg hva han hadde sett, og kort tid etter tok jeg ny graviditetstest og den bekreftet at vi ventet barn igjen. Nå skal det sies at mannen min er realist på sin hals, og vil helst ikke vedkjenne seg at han har opplevd noe som for ham er helt uforklarelig. Da jeg logget meg på BiM hadde mannen min og meg det moro med å prøve å finne nick. Vi endte opp med "phantombaby", som føltes passende, siden vi begge mente at den lille hadde gjort seg til kjenne. Nå som babyen er født, og jeg blir kalt phantomet av kjente besluttet jeg å endre nicket mitt til den kortere versjonen.
Ronja65 Skrevet 12. oktober 2006 #17 Skrevet 12. oktober 2006 Begynte egentlig med noe så kjedelig som påske-06 da lille Thyra skulle bli født da. Etterhvert så har jeg byttet til Ronja. Hun er en morsom og snill jente som er lite "busig".:-). Falt for det jeg!
Småbarnsmor og mormor Skrevet 12. oktober 2006 #18 Skrevet 12. oktober 2006 Nichet mitt sier seg vel egentlig selv, siden jeg har 2 store og 2 små barn.... :-) Først var jeg snart 4+2, (+2 var stebarna), så etter fødselen ble jeg 4+2 og etter en stund ble jeg bare 2 store og 2 små for det er det jeg har.
Gla-mor Skrevet 13. oktober 2006 #20 Skrevet 13. oktober 2006 Dialekt det da??? Fra hvor? Æ e trønder, æ, sjø, så æ skjønne itj sånne søringa.... arti nick
Babyonboard ;-) Skrevet 14. oktober 2006 #21 Skrevet 14. oktober 2006 Betyr rett og slett at æ ble lei av å prøve å finne et nick som ingen hadde tatt.... OG at æ har utrulig dårlig fantasi når det gjeld sånne nick ;-))) Men æ hadde jo en baby om bord da æ første gang logga meg inn på barnimagen :-)
Dream Skrevet 14. oktober 2006 #22 Skrevet 14. oktober 2006 Jeg gjorde som mange av dere, forsøkte x antall "fine" nick - alle opptatt. Jeg startet opp på BIM - assistert befruktning - med en drøm om å få et barn til (hadde 2 tenåringer). Med en mann som var sterilisert (og over 50), jeg med en eggleder (38 år). Med så mye imot oss ble nicket Dream. Etter 3 mislykkede ivf forsøk trodde jeg det ble med drømmen. Det var mange flotte damer på ass.befrukning som gjorde alle forsøkene lettere å komme igjennom. Drømmen ble oppfyllt og mirakelet vårt ble skjønne Even Nicolai.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå